|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
نهمین حراجی سکه در حالی امروز برگزار شد که نسبت به روزهای قبل استقبال خریداران کمتر بوده و قیمت‌ها نیز کاهشی شده است.
نهمین حراجی سکه در حالی امروز برگزار شد که نسبت به روزهای قبل استقبال خریداران کمتر بوده و قیمت‌ها نیز کاهشی شده است.

بانک کارگشایی امروز (شنبه) نهمین حراجی سکه را برگزار کرد. بنا بر توضیحات سلیمانی، مدیرعامل این  بانک، در این حراجی 4020 قطعه سکه تمام بهار آزادی فروخته شده است. قیمت پایه اعلامی از سوی بانک مرکزی یک میلیون ۱۷۰ هزار تومان بود که نسبت به قیمت‌های قبلی تعدیل شده و در نهایت حداکثر قیمت به یک میلیون و ۴۰۶ هزار تومان و حداقل قیمت در حراجی به یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسیده است. در معاملات بازار آزاد سکه تمام بهار تا یک میلیون و ۴۱۱ هزار تومان هم فروش رفت.

همچنین در حراج نیم سکه حدود ۲۲۹۰ قطعه فروش رفته که قیمت پایه آن را بانک مرکزی ۵۸۵ هزار تومان اعلام کرده بود. این نیم سکه‌ها با حداقل ۶۷۹ هزار تومان و حداکثر ۶۸۸ هزار تومان فروش رفته است. معامله گران در بازار آزاد، امروز نیم سکه را تا ۶۹۶ هزار تومان هم فروختند.

در مجموع قیمت سکه در حراجی امروز نسبت به قبل تعدیل و کاهشی شد. این در حالی است که در هفته گذشته شاهد بودیم در مواردی سکه حتی بالاتر از قیمت بازار فروش رفت و خریداران متضرر شده بودند.

آن طور که مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرده است، برای حراجی نهم استقبال نسبت به قبل کمتر شده و حتی صندلی‌ها خالی بود. در حالی که در جلسات قبل ازدحام جمعیت برای شرکت در حراج قابل توجه بوده است. دلیل کاهش استقبال نیز مشخص شدن وضعیت بازار و کاهش سودآوری در خرید اعلام شد.

پیش‌بینی سلیمانی بر این است که به مرور استقبال از حراجی کمتر شده و قیمت‌ها به واقعیت نزدیک‌ شود، با این حال همچنان پایانی برای حراجی سکه وجود ندارد و تا زمانی که بانک مرکزی دستور دهد، این اقدام انجام خواهد شد.

حراجی سکه در حدود یک ماه اخیر با حبابی شدن قیمت سکه که تا ۲۰۰ هزار تومان تخمین زد شد، با دستور بانک مرکزی از طریق بان کارگشایی(زیرمجموعه) بانک ملی شروع شده و در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ انجام می‌شود. سکه های تمام  و نیم بهار در بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی فروخته می‌شود. در هر بار قیمت پایه از سوی بانک مرکزی اعلام و در نهایت بر اساس بالاترین قیمت فروش می‌رود و خریدار باید ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین