|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۴
کد خبر: ۱۹۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
آن‌طور که از شواهد امر پیداست استقلال یکی از آرام‌ترین فصول نقل و انتقالاتی خود را در نیم‌فصل سپری خواهد کرد، آرامشی که وینفرد شفر مدعی است از هر خرید عجولانه‌ای بیشتر به کار تیمش می‌‌آید از همین‌رو در آخرین نشست با مدیران باشگاه تنها روی یک خرید تأکید کرد و خواستار اضافه شدن یک مهاجم به فهرست شاگردانش شد.
 آن‌طور که از شواهد امر پیداست استقلال یکی از آرام‌ترین فصول نقل و انتقالاتی خود را در نیم‌فصل سپری خواهد کرد، آرامشی که وینفرد شفر مدعی است از هر خرید عجولانه‌ای بیشتر به کار تیمش می‌‌آید از همین‌رو در آخرین نشست با مدیران باشگاه تنها روی یک خرید تأکید کرد و خواستار اضافه شدن یک مهاجم به فهرست شاگردانش شد.

البته هر قدر پیرمرد آلمانی در خرید بازیکن جدید از خود وسواس نشان می‌دهد همه استقلالی‌ها در انتظار انتشار فهرست نفرات مازاد شفر در نیم‌فصل هستند، فهرستی که شنیده می‌شود بیش از 4 تا 5 بازیکن در آن حضور داشته باشند تا با خروج نام آنها، نفراتی مثل بهنام برزای، محسن کریمی و همین‌طور مهاجم مورد نظر سرمربی وارد فهرست شوند.

وینفرد شفر برخلاف روزهای ابتدایی که قصد داشت حداقل 4 تا 5 خرید جدید برای ایجاد تغییرات بنیادین داشته باشد، این روزها بنا به دلایلی از این تصمیم خود منصرف شد و تنها یک خرید در اولویت برنامه‌های زمستانی خود دارد. اینکه چرا این مربی آلمانی از خریدهای زیاد پشیمان شد، برمی‌گردد به دو دلیل که یکی از آنها بازگشت یکی، دو بازیکن مصدوم استقلال به شرایط آرمانی بود و دیگری مطلع بودن از شرایط مالی باشگاه و جلوگیری از بحران‌های مالی بیشتر. سرمربی آلمانی در آخرین نشست با دستیارانش از بازگشت نفراتی مثل پژمان منتظری مدافع ملی‌پوش به عنوان یکی از خریدهای جدید نام برد و گفت: «وقتی پژمان سالم برمی‌گردد، گویی یک بازیکن جدید در ساختار تدافعی خریدیم پس دیگر نیازی نیست که بخواهم مدافع دیگری جذب کنم. بازگشت پژمان هم از این حیث برای من اهمیت دارد هم اینکه باعث می‌شود یکی دیگر از پست‌های کلیدی تیم نیز تقویت شود». منظور شفر احتمالاً بازگشت روزبه به خط میانی و بازی کنار امید ابراهیمی به عنوان دو هافبک تدافعی است.

از اردوی استقلال خبر می‌رسد بعد از بازی با سپاهان که توأم شد با بهترین برد و بازی این تیم در نیم‌فصل نخست، سرمربی آلمانی تصمیم قطعی خود برای تغییر در پلان تاکتیکی را گرفته است به خصوص که برای ایجاد این تغییرات حالا مهره‌های مد نظر را برای حرکت شطرنجی و تغییر چیدمان در اختیار خواهد داشت. یکی از نزدیکان شفر با تأیید این موضوع گفت: «بازی با سپاهان تردیدهای وینفرد شفر را برای تغییر پلان تاکتیکی به حداقل رساند به خصوص که او حالا برای هر پست دو بازیکن آماده در اختیار دارد و اضافه شدن چند بازیکن که قابلیت بازی در چند پست را دارند، مربی آلمانی را بیشتر واداشت تا این تصمیم خود را عملی کند». بنا به گفته منابع نزدیک به سرمربی استقلال در نیم‌فصل دوم آبی‌ها با پلان تاکتیکی جدیدی به میدان خواهند رفت به شکلی که شرح وظایف بازیکنان در این پلان تغییرات زیادی خواهد داشت اما از آن مهمتر چیدمان‌هایی است که شفر بنا دارد برای اولین بار از آن در مصاف با ایرانجوان رونمایی کند، چیدمانی با شکل ترسیمی 2-2-2-4 در زمین سبز.

به گزارش خبر ورزشی؛ مهم‌ترین تغییر در این پلان تاکتیکی که وینفرد شفر مد نظر دارد، بازگشت پژمان منتظری به ترکیب اصلی و ایستادن کنار سیدمجید حسینی به عنوان زوج خط دفاع است. مدافع سرشناس و ملی‌پوش بعد از سه ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف در ماه‌های منتهی به جام جهانی‌ باید بار دیگر خودش را به کادر فنی تیم ملی اثبات کند از همین‌رو بعد از صحبتی که با شفر داشت، حالا در یک‌قدمی بازگشت به ترکیب اصلی قرار دارد که حضور او کنار مجیدحسینی مقابل ایرانجوان بوشهر بهترین فرصت برای بررسی عملکرد این بازیکن خواهد بود. با بازگشت پژمان، سرمربی استقلال می‌تواند از روزبه چشمی کنار امید ابراهیمی به عنوان دو هافبک تدافعی بهره ببرد تا به این ترتیب با یک تغییر در جمع 11 نفره، دو پست اصلی تحت‌الشعاع قرار بگیرد تا هم از حیث مالکیت توپ و جنگندگی، هم از حیث بازیسازی از انتهای زمین سرمربی استقلال با امیدواری بیشتری به تیمش بیندیشد. علاوه بر این تغییرات آبی‌ها با یک تغییر دیگر نیز نسبت به نیم‌فصل نخست روبه‌رو خواهند شد آن هم بهره بردن از مهاجم خارجی به عنوان امید اول گلزنی خواهد بود که باید دید قرعه به نام کدام بازیکن خواهد خورد.

در پلان تاکتیکی جدید استقلال که وینفرد شفر هفته‌‌هاست در کنار ساناک دستیارش و ساشا شفر فرزندش به عنوان آنالیزور تحقیق انجام می‌دهد، اولویت پیرمرد آلمانی زوج‌سازی در خط‌های مختلف زمین است که در این راه دغدغه بزرگ شفر برای داشتن جانشین برای نفرات اصلی نیز با حضور بازیکنانی همچون محسن کریمی و بهنام برزای به حداقل رسیده است.
چیدمان استقلال در پلان تاکتیکی جدید
علی قربانی
مهاجم خارجی
فرشید اسماعیلی
سرور جپاروف
داریوش شجاعیان
امید ابراهیمی
روزبه چشمی
وریا غفوری
پژمان منتظری
سیدمجید حسینی
میلاد زکی‌پور
سیدحسین حسینی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین