|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
پنس روز سه‌شنبه واشنگتن را به مقصد قاهره ترک می‌کند و روز چهارشنبه با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
خبر سفر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در حالی است که دولت فلسطین اعلام کرده در سرزمین‌های اشغالی از او استقبال نمی‌شود.

به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، مایک پنس روز سه‌شنبه سفری به غرب آسیا خواهد داشت و در این سفر به سرزمین‌های اشغالی و مصر می‌رود.

این نخستین سفر یک مسئول ارشد آمریکایی به منطقه پس از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

قرار است پنس در این سفر بر شراکت آمریکا با اسرائیل و نیز گسترش روابط آمریکا با جهان عرب تاکید کند.

از سوی دیگر مسیحیان فلسطین و مسئولان کلیسای قبطی‌ها گفت‌وگو با پنس را در سفرش به سرزمین‌های اشغالی رد کردند و مسئولان فلسطینی گفتند از او در فلسطین استقبال نمی‌کنند.

پنس روز سه‌شنبه واشنگتن را به مقصد قاهره ترک می‌کند و روز چهارشنبه با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

او سپس به سرزمین‌های اشغالی می‌رود و روز جمعه راهی آلمان می‌شود تا با نیروهای آمریکایی در آلمان دیدار کند.

قرار است پنس روز چهارشنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ریووین ریولین، رئیس اسرائیل دیدار و در مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدارش را با پنس در بیت‌لحم لغو کرده است. همچنین نمایندگان عرب پارلمان اسرائیل سخنرانی پنس را در کنسیت تحریم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین