|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۹۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
در ابتدای شروع هر کار معمولا مسائل و مشکلات وجود دارد و باید به دستگاه های سیاست گذاری فرصت داده شود. در عرصه ورزش زنان یک اجماع نظر کامل وجود ندارد، باید این فرصت به سیاست گذاران و دستگاه های اجرایی داده شود تا بتوانند کار را پیش ببرند، فکر می کنم برای نخستین بار اتفاق خوبی رخ داد.
نماینده مردم تهران در مجلس که برای تماشای مسابقات کشتی کلاسیک بانوان در سالن حاضر بود، گفت: در بحث ورود زنان به ورزشگاه ها به دنبال بحران سازی نیستیم.

طیبه سیاوشی  درباره منع پوشش تصویری مسابقات کشتی کلاسیک بانوان بیان کرد: در ابتدای شروع هر کار معمولا مسائل و مشکلات وجود دارد و باید به دستگاه های سیاست گذاری فرصت داده شود. در عرصه ورزش زنان یک اجماع نظر کامل وجود ندارد، باید این فرصت به سیاست گذاران و دستگاه های اجرایی داده شود تا بتوانند کار را پیش ببرند، فکر می کنم برای نخستین بار اتفاق خوبی رخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره صحبت با مراجع اظهار کرد: روز پنج شنبه در سفری که به قم داشتیم با مراجع صحبت کردیم و گفتیم ترجیح می دهیم جوانان و دختران در مقابل چشم مدیران و مسئولان فعالیت داشته باشند و تلاش هایی که موجب نشاط، سلامت روحی و روانی آنها می شود را انجام دهند تا اینکه به سراغ فعالیت های پنهانی و زیر زمینی بروند. این توضیح را برای مراجع داده ایم و به دنبال آن هستیم عرصه ورزش دختران را گسترش دهیم، البته  سعی می کنیم در چارچوب قوانین نظام و سیاست هایی که دولت به آن متعهد است این مسائل را پیش ببریم. تلاش ما بر این است هم آگاهی بخشی کنیم و هم به دستگاه های دست اندرکار در زمینه اجرایی شدن و فعالیت بیشتر ورزش دختران کمک کنیم.

سیاوشی در پاسخ به این سوال که دلیل ممنوعیت پوشش تصویری مسابقات کشتی علی رغم حجاب کامل ورزشکاران چیست؟ اظهار کرد: شاید نفس کشتی و وزنه برداری برای عده ای قابل پذیرش نباشد. من معتقدم این ها فعالیت های سالمی هستند و باید به آنها فرصت داد، اما یک عده با آن موافق نیستند و باید آنها را متقاعد کرد و این فضا را به وجود اورد که بحران و تقابل به وجود نیاوریم. سعی کنیم متقاعد کنیم و با تفاهم، مسئله را در جامعه پیش ببریم. ما نمی خواهیم که این مسابقات فقط یک بار برگزار شود بلکه می خواهیم تداوم داشته باشد، بنابراین باید کمک کنیم تا این موضوع پیش برود.

او درباره صحبت هایش مبنی بر مطرح کردن بحث حضور زنان در ورزشگاه در صحن مجلس، گفت: آن خبر کذب بود و من چنین صحبتی را انجام ندادم، زمانی می توانم در صحن مجلس موضوعی را مطرح کنم که طرح و لایحه داشته باشم. آن صحبت ها از سوی من، حرف خود بافته و دروغ بزرگی بود. من گفتم با نمایندگان خانم حاضر در صحن مجلس درباره این موضوع صحبت می کنم که با توجه به فضای ایجاد شده چه کاری می توان انجام داد.

سیاوشی درباره صحبت های اصلانی رئیس بسیج مبنی بر بسته شدن پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها، تصریح کرد: ما در این زمینه نمی خواهیم بحران سازی کنیم، می خواهیم زمینه ورود زنان به ورزشگاه ها را آماده کنیم. در حال حاضر بر اساس صحبت هایی که با کارشناسان وزارت ورزش (که جناح بندی خاصی ندارند )داشته ایم اعلام کرده اند می توانند زیر ساخت های حضور زنان در ورزشگاه ها را به ویژه در ورزشگاه آزادی از جمله جایگاه، محل رفت و آمد و امکانات مجزا فراهم کنند و هیچ فساد و اختلاتی اتفاق نیفتد. برخی از علما با توضیحاتی که به واسطه دوبار حضورم در ورزشگاه دادم پذیرفتند اما برخی قبول نکردند. در حال پیگیری موضوع هستیم و این مسئله باید در تعامل با وزارت ورزش و وزارت کشور حل و فصل شود. ارتباط با مراجع نیز ادامه خواهد داشت.

سیاوشی درباره حضورش در سالن مسابقات و تماشای دختران کشتی گیر گفت: خوشحالم محیط شادی برای رقابت دختران به وجود آمده است. برای نخستین بار اتفاق بسیار خوبی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین