|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
استاندار خوزستان منشأ خدمات بسیاری طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه آموزشی بود. همچنین از نگاه ویژه وزیر آموزش‌وپرورش نیز نسبت به حل مشکل نیروی انسانی در استان خوزستان تقدیر و تشکر می‌کنم.
 مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: خوزستان رتبه سوم بی‌سوادی در کشور را در سه سال اخیر داشته است.

محمدتقی زاده عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه آموزشی در اندیمشک با حضور وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: استاندار خوزستان منشأ خدمات بسیاری طی دو سال اخیر به ویژه در حوزه آموزشی بود. همچنین از نگاه ویژه وزیر آموزش‌وپرورش نیز نسبت به حل مشکل نیروی انسانی در استان خوزستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: خوزستان سرزمین تمدن‌ها است و محل پیدایش اولین تمدن‌های ملی و مذهبی در ایران، استان خوزستان بوده است؛ تمدن‌های ملی و مذهبی ابتدا در خوزستان تأسیس و سپس به سراسر ایران اشاعه داده می‌شد. با وجود پیشرفت‌هایی که در طول تاریخ در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی که در خوزستان شاهد بودیم ولی در طول تاریخ معاصر ایران، جغرافیای خوزستان بسیار ناهماهنگ همراه با جنگ، نبرد و تخریب گسترده بود.

تقی زاده تصریح کرد: خوزستان محور بزرگ‌ترین بحران‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی بوده و کانون اولیه جنگ جهانی اول نیز در خوزستان پیدا شد. همچنین جنگ جهانی دوم نیز به همین شکل بود و به نوعی جنگ تحمیلی برای این استان سومین جنگ جهانی محسوب می‌شود. به دلیل این بحران‌ها بسیاری از زیرساخت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف از جمله روانی، فرهنگی، اجتماعی، ملی، معنوی، مذهبی و آموزشی از بین رفت. آموزش‌وپرورش خوزستان در دهه‌های اخیر شدیداً دچار آسیب شد و شاخص‌های علمی و آموزشی ما شکسته شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان گفت: اگر آموزش‌وپرورش یک سرزمین دچار آسیب شود، تمدن، فرهنگ، تاریخ و ادبیات آن دچار آسیب می‌شود و به سختی قابل بازسازی خواهند بود. امروزه منابع داخلی پاسخگوی تخریب‌های تاریخی نیست و برای همین در ابتدای کار شاهد حل مشکل نیروی انسانی بودیم؛ در راستای وظیفه بسیار سنگینی که بر عهده مسئولان آموزش‌وپرورش در خوزستان قرار داده شده برای اولین بار در دولت تدبیر و امید، برنامه توسعه آموزش‌وپرورش استان با ۲۰ اولویت تدوین شد.

تقی زاده تصریح کرد: هویت سازمانی ما در واقع همین برنامه تدوین شده است؛ آن‌قدر وقت و فرصت نداریم که در مجامع عمومی بین مردم حضور پیدا کرده و حرف‌های تکراری بزنیم بلکه بر مبنای این اولویت‌های برنامه توسعه آموزش‌وپرورش استان فعالیت می‌کنیم. اولویت‌هایی مانند پیش‌دبستانی، سوادآموزی، میدان بازی کودکان، بهداشت به ویژه برای دختران دانش‌آموز، خدمات رفاهی و درمانی برای فرهنگیان و در نهایت کنکور از جمله شاخص‌ها و اولویت‌های تعیین شده در سند توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان است.

وی افزود: بارانداز نهایی آموزش‌وپرورش در کنکور نیست بلکه در کلاس کسب ساده‌ترین مهارت‌های اجتماعی و به‌نوعی رسالت اصلی تعلیم و تربیت آموزش ساده‌ترین مفاهیم زندگی اجتماعی است. هدف ما این است که یک سال زودتر، دانش آموزان که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما هستند را وارد مدرسه کنیم تا یک سال زودتر ذهن اولیا با بحث تعلیم و تربیت درگیر شود.

تقی زاده تصریح کرد: امروز اگر آسیب‌های اجتماعی را شاهد هستیم به خاطر این است که معنا و مفهوم واژه‌های ساده مهارت‌های اجتماعی را یاد نگرفته‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان رتبه اول کشوری را در جذب کودکان پیش‌دبستانی از نظر کمی و کیفی طی سال تحصیلی گذشته کسب کرده است. چندی قبل در به کارگیری مربیان پیش‌دبستانی اولویت اول را به فرزندان فرهنگیان خوزستانی اختصاص دادیم؛ طی چند سال اخیر نزدیک به ۱۰ هزار مربی را در استان خوزستان استخدام کردیم.

تقی زاده با اشاره به بی‌سوادی اولیاء دانش آموزان در خوزستان گفت: با وجود اینکه خوزستان ۶۰۰ سال قبل از آکسفورد دارای دانشگاه بوده ولی متأسفانه در چهار سال گذشته استان خوزستان رتبه سوم بی‌سوادی را در کشور داشته است. زمانی دانش آموزان شاد، سالم، فعال و خوب خواهیم داشت که از امکانات ورزشی خوبی هم برخوردار باشند؛ در روز شکوفه‌ها در یکی از کلاس‌های اول ابتدایی وقتی حضور پیدا کردم برای قد و چهره کودکان بسیار متأسف شدم.

وی با تأکید بر لزوم تفکر به شرایط جسمی کودکان گفت: نسل ایرانیان همواره نسلی پهلوان و قهرمان بوده ولی به دلیل نبودن میدان بازی مناسب و یک زندگی آپارتمان‌نشینی متأسفانه دچار آسیب شده است.

تقی زاده تصریح کرد: طی چند سال اخیر رتبه آموزش‌وپرورش خوزستان ۲۷ بود که این رتبه را به ۱۹ ارتقا دادیم؛ همچنین برای فرهنگیان خوزستانی که تا چندی قبل حتی یک سانتیمتر فضای تفریحی نداشتند ولی اکنون فضاهایی را ایجاد کردیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین