|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
کد خبر: ۱۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از لاوروف نوشت: اگر این توافق (برجام) لغو شود، پیامی نادرست نیز به افرادی خواهد داد که به حل مساله شبه جزیره کره امیدوارند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پیامدهای لغو برجام هشدار داد و افزود: توافق های مهم بین المللی از جمله برجام در معرض خطر قرار دارند که امیدوارم لغو نشوند.

لاوروف روز جمعه در جلسه شورای فدراسیون (مجلس سنا) این مطلب را اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از لاوروف نوشت: اگر این توافق (برجام) لغو شود، پیامی نادرست نیز به افرادی خواهد داد که به حل مساله شبه جزیره کره امیدوارند.

همه اعضای گروه 1+5 به غیر از آمریکا از برجام حمایت می کنند و دونالد ترامپ به دلایل سیاسی و تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و لابی آن در واشنگتن برجام را توافق بسیار بد خوانده و از تایید پایبندی ایران به این توافق خودداری کرده است.

وزیر خارجه روسیه امروز در ادامه سخنان خود در شورای فدراسیون به تلاش های ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه اشاره کرد.

وی افزود: الان گمانه زنی نمی کنم تا چه اندازه نیاز به دائمی شدن ائتلاف این سه کشور و تاسیس دبیرخانه ای برای آن وجود دارد. اما مسائل جهانی به گونه هستند که به تشکیلات بوروکراتیک نیاز وجود ندارد، بلکه باید ائتلاف ها قابل انعطاف باشد که امکان واکنش سریع و موثر به چالش ها را فراهم کند.

لاوروف گفت: با اقدامات موثر نیروی هوافضای روسیه و حمایت دولت سوریه، گروه تروریستی داعش در این کسور قلع و قمع شد.

وزیر خارجه روسیه سپس به تلاش برای آغاز روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه اشاره کرد و گفت: برای این منظور قرار است کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی برگزار شود که روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه آن را پیشنهاد کرده اند.

وی افزود: در دستور کار این کنگره تدوین قانون اساسی جدید برای سوریه و سازماندهی انتخابات سراسری در این کشور تحت نظارت سازمان ملل و حل مسائل انسانی قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین