|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه کانال‌های ارتباطی فراوانی با کره شمالی دارد که یکی از این راه‌ها به نتیجه می‌رسد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو رابطه‌ای در سطوح عالی با رهبری کره شمالی ندارد اما این روابط امکان پذیر است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه کانال‌های ارتباطی فراوانی با کره شمالی دارد که یکی از این راه‌ها به نتیجه می‌رسد.

او هم‌چنین گفته است کشورش حاضر نیست تا تحریم‌های جدیدی را که به اقتصاد کره شمالی لطمه جدی وارد خواهند کرد، اعمال کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است فشارها بر کره شمالی در حال رسیدن به "خط قرمز" است. او توضیح بیشتری در این باره نداد.

مورگولوف گفته است تضمین‌های امنیتی آمریکا به کره شمالی می‌تواند موضوعی برای گفت‌وگوهای این دو کشور باشد.

روسیه تاکید کرده است که بحران کره شمالی تنها از راه دیپلماتیک و با گفت‌وگوی سیاسی قابل‌حل است. این کشور با توسل به زور برای حل بحران مخالفت کرده و در مورد اقدام برای تغییر رژیم هم هشدار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون چندین قطعنامه‌ علیه کره شمالی به خاطر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی تصویب کرده و تحریم‌هایی را وضع کرده است. این تحریم‌ها با موافقت چین و روسیه بوده‌اند و بدون حمایت آنها امکان تصویب این قطعنامه‌ها وجود نداشت.

هم‌زمان کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود بر حل مساله اتمی شبه جزیره کره متمرکز شده است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ روسای جمهوری آمریکا و روسیه درباره همکاری دو طرفه به منظور حل اوضاع بسیار خطرناک در کره شمالی گفتگو کردند.

پوتین نیز در کنفرانس سالانه خود در جمع صدها خبرنگار در مسکو اطلاع و آگاهی آمریکا از بحران موجود در کره شمالی را مورد استقبال قرار داد و از دو طرف خواست تا از پر تنش کردن اوضاع بپرهیزند. تبعات یک حمله به کره‌شمالی فاجعه‌بار خواهد بود.

وی همچنین گفت که مسکو، کره شمالی را به عنوان یک قدرت اتمی به رسمیت نمی‌شناسد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین