|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
معاون کانون‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه اعتقاد دولت این است که باید از جوانان استفاده بیشتری شود گفت: قانون منع استفاده از بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی با استقبال رییس جمهور و دولت مواجه شده است.
 معاون کانون‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه اعتقاد دولت این است که باید از جوانان استفاده بیشتری شود گفت: قانون منع استفاده از بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی با استقبال رییس جمهور و دولت مواجه شده است.

علی جنتی امروز در گردهمایی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه جوانان برای ایجاد توسعه پایدار در کشور نقش تعیین کننده‌ای دارند اظهار کرد: نقش جوانان تا اندازه زیادی مرهون بهایی است که نظام و دولت‌ها به جوانان می‌دهند. در چهار دهه گذشته علی‌رغم همه شعارهایی که برای استفاده از جوانان داده شده است آن طور که شایسته بوده از جوانان بهره نبرده‌ایم.جوانان مستعد ما در اروپا و آمریکا سمت‌های کلیدی در اختیار دارند اما ما از جوانان خود در کشور نمی‌توانیم استفاده کنیم زیرا نظام آموزشی ما و دانشگاه‌های ما مشکلات فراوانی دارند. تفکر مدرک‌گرایی غلط بوده و در کنار آن پایان‌نامه نیز به راحتی خرید و فروش می‌شود. این‌ها همه انحراف نظام آموزشی ماست. از سویی باید ببینیم تا چه میزان رشته‌های آموزشی دانشگاه‌ها با نیاز کشور تطابق دارد؟

جنتی با اشاره به اینکه دولتمردان باید با برنامه‌ریزی صحیح استعداد جوانان را شکوفا کنند خاطرنشان کرد: ما برای نسل جدید خود چقدر کار فر هنگی کرده‌ایم؟ چقدر به سوالات و دغدغه‌های جوانان پاسخ داده‌ایم؟ خیلی از کارهایی که انجام داده‌ایم ضد فرهنگی بوده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اشتغال بزرگترین دغدغه جوانان ماست. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در همین بیکاری دارد. هدف دولت هم برای ایجاد رونق اقتصادی،اشتغال و تولید است اما دیگر بخش دولتی اشباع شده است. دولت‌ هم فربه است. در 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد 890 هزار نیرو به دولت اضافه شد که بسیاری از این استخدام‌ها غیر قانونی بود بنابراین دولت یازدهم چاره‌ای نداشت که جلوی هر استخدامی را بگیرد که دولت بیش از این فربه نشود.

این عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: بخش عمده‌ای از درآمد نفتی و مالیاتی صرف همین بودجه جاری کشور و حقوق کارمندان دولت می‌شود.برای حل این مشکل باید بخش خصوصی را فعال کنیم تا جوانان جذب بخش خصوصی شوند.

وی با اشاره به اینکه ضعف آموزش‌های مدیریتی و توقع زیاد برخی از جوانان نیز از دیگر مشکلات کشور است افزود: سیاست دولت و رییس جمهور این است که از جوانان استفاده شود. قانون ممانعت از استفاده بازنشستگان نیز مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت زیرا دولت معتقد است که باید جوانان نقش بیشتری بر عهده بگیرند.

جنتی در پایان با بیان اینکه سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در این سال‌ها گام‌های مثبتی برداشته است اظهار کرد: ما باید از هم‌اکنون به فکر آینده سیاسی کشور باشیم. انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و خود جوانان حزب باید تا این انتخابات شایستگی خود را ارتقاء دهند تا ما بتوانیم اکثریت قاطعی از اعضای حزب در مجلس داشته باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین