|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
محققان ام آی تی با الهام از کرم‌های شب‌تاب روشی را ابداع کردند که با استفاده از آن می‌توانند گیاه آب تره را به یک منبع نور تبدیل کنند، آنان به‌منظور تبدیل گیاه به یک منبع روشنایی، از سه مولفه مختلف استفاده کردند که هریک درون نوعی از نانوذرات تعبیه شده و درون برگ‌های گیاه کارگذاشته شد.
 کرم‌های شب‌تاب درخشندگی خود را از طریق فرآیندی که بین آنزیمی موسوم به luciferase و مولکولی موسوم به luciferin برقرار می‌شود، به دست می‌آورند. محققان دانشگاه ام. آی. تی آمریکا هم از آنزیم و هم از مولکول مذکور استفاده کردند. آنها همچنین برای تشدید این فرآیند از یک آنزیم دیگر موسوم به co-enzyme A استفاده کردند.

این مولفه‌ها درون نانوذرات تعبیه شده و به شکل یک محلول در آمد، سپس محققان این محلول را از طریق روزنه‌های هوای موجود روی برگ‌های گیاه به درون برگ ها وارد کردند. پس از راه یافتن نانوذرات به ساختارهای درونی گیاه، سه مولفه مذکور آزاد شده و درون سلول‌ها با یکدیگر واکنش می‌کنند و در نتیجه برگ‌های گیاه شروع به درخشش می‌کند.

هدف محققان از انجام این تحقیقات ساخت گیاهانی است که قابلیت استفاده به عنوان چراغ رومیزی را داشته باشند.



به گزارش ایرنا از ساینس، در حال حاضر این گیاه قادر است به مدت چند ساعت بدرخشد، اما محققان امیدوارند با اجرای یک برنامه بلندمدت بتوانند گیاهانی را تولید کنند که برای مدتی بیشتر نور زیادی را در اختیار قرار دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین