|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران گفت: زنان و دختران با توجه به جایگاهی که در خانواده دارند، جزو اولویت‌های یونسکو هستند.
 نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران گفت: زنان و دختران با توجه به جایگاهی که در خانواده دارند، جزو اولویت‌های یونسکو هستند.

مهین گزانی ظهر امروز در اولین نشست منطقه‌ای گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع‌طبیعی منطقه شمال‌غرب که در  سالن شهید شهریاری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان امیدهای روشن برای آینده کشور هستند و آینده این کشور به دست آنان رقم خواهد خورد.

این مسئول ادامه داد: جوانان امانت‌داران همه منابع و طبیعت در آینده هستند که باید همچون وکیلی امانتدار نگاهی همه‌جانبه بر همه مسائل و موضوعات داشته باشند تا محیط زیست و منابع‌طبیعی و خدادادی به دست آیندگان برسد.

وی در رابطه با اولویت‌های سازمان یونسکو، افزود: توجه به جوانان یکی از اولویت‌های یونسکو است که دانشجویان نیز به عنوان جوانان فعال در این جامعه از اولویت‌های سازمان یونسکو محسوب می‌شوند که می‌توانند طبیعت و محیط زیست را با توجه به آسیب‌هایی که بشر با دست خود به آن وارد کرده، حفظ و حراست کرده و به دست آیندگان برسانند.

گزانی، زنان و دختران را از اولویت‌های یونسکو دانست و خاطرنشان کرد: محیط زیست به وجود زنان اتکا دارد؛ چرا که زنان و دختران به عنوان مادران فرزندان آینده این سرزمین، مسئولیت مهم آموزش را در بنیان خانواده بر عهده دارند و این زنان و دختران می‌توانند تاثیر قابل توجه و چشم‌گیری را در مسائل زیست‌محیطی با آموزش پایه در خانواده به فرزندان خود، داشته باشند.

نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، یادآور شد: زنان در خانواده می‌توانند با آموزش در حوزه‌هایی همچون مصرف آب، استفاده از منابع‌طبیعی و خدادادی، دوستی با محیط زیست و ... از بروز مشکلاتی که جامعه با آن‌ها دست به گریبان است، جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر مباحث چهارگانه زیست‌محیطی، تصریح کرد: دو ذخیره‌گاه در شمال‌غرب کشور وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود که یکی از این ذخیره‌گاه‌ها جنگل‌های ارسباران است که باید به لحاظ گونه‌های گیاهی، جانوری و حفظ و حراست مورد توجه قرار گیرد. همچنین دریاچه ارومیه که باید برای نسل‌های آینده حفظ و حراست شود.

گزانی اظهار کرد: امیدواریم مناطق حفاظت شده افزایش یابد و مسائل زیست‌محیطی به صورت همه‌جانبه مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید توجه داشت که در هر جامعه‌ای که جوانان برای انجام کاری همت کنند آن کار به درستی به سرمنزل مقصود خواهد رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین