|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و ۹۷ شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.
 مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و ۹۷ شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.

عبدالمهدی مستکین در چهارمین دوره یاوران کتاب کاشان اظهار کرد: ایده پایتخت کتاب ابتدا در سال ۲۰۰۱ در یونسکو برنامه ریزی شد و امسال برای چهارمین دوره معرفی شهر پایتخت کتاب ایران با معیارهای یونسکو آن را برگزار میکنیم.

وی ادامه داد: کاشان از جمله شهرهایی است که در این سالها در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش میکند تا عنوان پایتخت کتاب ایران برای این شهرتاریخی و با عظمت اتفاق بیفتد.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: کاشان دریای زرخیز است وعطر و بوی بالندگی و شکوفایی از این شهر توسط سهراب، محتشم، غیاث الدین جمشید و ... برای نسل های بعد به یادگار مانده است و نام غیاث الدین جمشیدکاشانی به عنوان ریاضیدان و منجم پرآوازه کشور در فهرست مشاهیر سازمان جهانی یونسکو در سال آینده ثبت خواهد شد.

مستکین اضافه کرد: ایران زمین بخشی ازهویت خود را مدیون بزرگان کاشان است و پرسش اساسی این است که ما، برای نام نیکوی آنان چه کرده ایم؟

وی گفت: درخانه‌ای که کتاب داد و ستد نشود، فروغ پرمهر کتابخوانی در آن دیده نخواهد شد و اگر کودکان و فرزندان خود را با موهبت رحمانی کتاب آشنا کنیم سراسر خاک ایران زمین پرصلابت و جاودانه خواهد شد.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید کرد: شهر پراگ یک نویسنده به نام کافکا دارد که ۲۰ میلیون نفر گردشگر به خاطر وی و کتاب هایش به این شهر سفر می‌کنند و اندازه یک هزار چاه نفت از آن درآمدزایی می کنند و قدرت این شهر به خاطر کتاب است.

مستکین افزود: هرجایی که جایگاه کتاب درخشش زیادی داشته باشد صلح، گفت و گو، برکت و توسعه پایدار برای آن مکان اتفاق می‌افتد و همه باید برای پرآوازه کردن ایران تلاش کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین