|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۹۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
نماینده ویژه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به عربستان سفر کرده و در ریاض با تعدادی از شاهزاده های زندانی در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض دیدار کرده است. به همراه وی فرانسوا گویت، سفیر فرانسه در عربستان و شماری از مسئولان عربستانی نیز بوده اند.
 نماینده ویژه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به عربستان سفر کرده و در ریاض با تعدادی از شاهزاده های زندانی در هتل «ریتز کارلتون» در ریاض دیدار کرده است. به همراه وی فرانسوا گویت، سفیر فرانسه در عربستان و شماری از مسئولان عربستانی نیز بوده اند.
 
به گزارش روزنامه الرای الیوم، منابع عالی رتبه در پاریس به این روزنامه اطلاع داده اند که شاهزاده ولید بن طلال هر گونه تفاهم با بازجوها را رد می کند و خواستار محاکمه علنی خود شده است.
 
به گفته این منابع وی دائما به بازجوهای خود می گوید که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خود را در یک تنگنای بزرگ گرفتار کرده است.
 
به گفته این روزنامه نماینده فرانسه خواستار ملاقات با شاهزاده ولید بن طلال و امیر متعب بن عبدالله که اخیرا از زندان آزاد شده، به صورت جدا و تنهایی شده اما طرف عربستانی با این خواسته مخالفت کرده و تنها ترتیب دیدار دسته جمعی با آنها و در حضور مقامات عربستانی را برای طرف فرانسوی داده است.
 
به نوشته الرای الیوم گرفتاری بزرگی که محمد بن سلمان دچار شده مخالفت روزافزون جریان مخالف شاهزادگان بازداشت شده است که به هچ وجه حاضر به بخشش بخشی از اموال خود در قبال آزادی شان یا عدم اعدامشان نیستند. در حال حاضر جریان مخالف کوتاه آمدن در برابر خواسته های این چنینی و دیگر خواسته های محمد بن سلمان را شاهزاده ولید بن طلال رهبری می کند که قاطعانه مخالف هر گونه کوتاه آمدن در برابر خواسته های محمد بن سلمان یا چشم پوشی از بخشی از اموال خود در قبال برخی امتیازهای پیشنهادی از سوی اوست. او بر تشکیل دادگاهی بین المللی و محاکمه علنی خود با حضور شماری از اقتصاددانان جهانی برای این که ثابت کند چگونه از طریق اوراق قرضه و با ارائه اسناد مختلف توانسته است ثروت خود را زیاد کند، تاکید دارد.
 
پیش از این برخی منابع خبری می گفتند که محمد بن سلمان به ولید بن طلال پیشنهاد داده است در قبال سپردن همه ثروت خود به دولت عربستان خود را از اعدام نجات دهد و حس ابد را در خاک عربستان بپذیرد.
 
چندی پیش روزنامه دیلی میل انگلیس فاش کرد که ولید بن طلال از سوی دستگاه های امنیتی از پا آویزان شده و شکنجه شده است.

برخی منابع خبری گزارش داده اند که محمد بن سلمان در بازجویی های اولیه شخصا حضور می یابد و خیلی محترمانه سوالاتی را مطرح می کند و سپس اتاق بازجویی را ترک می کند و افراد دیگر به دستور یا چراغ سبز او اقدام به شکنجه شاهزاده ها می کنند. گفته می شود کار بازجویی و تحقیق از افراد بازداشت شده بر عهده شرکت امریکایی بلک واتر است.

منبع : دیپلماسی ایرانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین