|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: امروز در لبه تکنولوژی در حوزه موشکی ، پهپاد، رادارو جنگ الکترونیک قرارداریم.
 فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: امروز در لبه تکنولوژی در حوزه موشکی ، پهپاد، رادارو جنگ الکترونیک قرارداریم.

جمعی از نخبگان و برگزیدگان کنکور سراسری سال 96 ،امروز( پنجشنبه23آذر ) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سردار امیرعلی حاجی زاده دیدار و در فضایی صمیمی به طرح سوالات و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این دیدار با بیان اینکه استعداد و ویژگی ممتازی را که خداوند متعال در اختیارتان قرار داده است را باید همواره قدر دانسته و شکرگزارآن باشید، گفت: این موهبت الهی را می بایست در مسیری ارزشمند که جلب رضایت باریتعالی است به کار بسته و با عزم، اراده ، همت و ایمان در این مسیر نورانی گام بردارید.

سردار حاجی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از آنان به عنوان نخبگان جامعه که در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و امنیت کشور از جان گذشتگی کردند یاد کرد و گفت: همانگونه که سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم به عنوان دانشمندی فرزانه و فرمانده‌ای دوراندیش همواره به اقدامات و کارهای بزرگ می‌اندیشید ، هدف گذاری شما نیز باید برای کارهای بزرگ باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌های جوانان غیور ایران اسلامی است که با نثار خون های بسیار این امانت امروز به دست ما سپرده شده است و ما نیز باید به رسالتی که بر دوش داریم واقف بوده و آن را به بهترین نحو انجام دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با بیان اینکه امروز در لبه تکنولوژی در حوزه موشکی ، پهپاد، رادارو جنگ الکترونیک قرارداریم ، گفت: این توانمندی ارزشمند با ایمان، اخلاص و پشتکارجوانان غیور ایران اسلامی به دست آمده و شما نیز در هر مسیری که وارد می شوید به طور قطع با سختیهایی مواجه خواهید شد که باید برای دستیابی به اهدافتان در این راه،مقاومت و ایستادگی کنید.

وی با اشاره به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه ، با تأکید بر اینکه پیشرفته ترین تجهیزات دنیا در بخش های هوایی و فضایی به کار برده می‌شود ،اظهار کرد: امروز ما در حوزه موشکی و پهپادی از ایده تا محصول خود کفا هستیم، درحوزه پدافندی نیز در نقطه مطلوبی قرار داریم و این خودکفایی در کنار نیروی انسانی مومن ،متعهد ، توانمند و انقلابی موجب هراس دشمنان شده است.

سردار حاجی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی هوافضای سپاه بیشترین ارتباط را با نخبگان وجامعه علمی و دانشگاهی دارد ، تصریح کرد: حدود سه سال است که " قرار گاه نوآوری" مزین به نام شهید طهرانی‌مقدم ایجاد کرده‌ایم و در تعامل با دانشگاه‌ها و مجامع علمی کشور بسیاری از پروژه‌ها به انجام می‌رسد؛ این قرارگاه در طی این مدت با نگاه جهادی رشد و توسعه یافته و با ایجاد یک شبکه پویا با جامعه دانشگاهی در اقصی نقاط کشور ارتباط دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دامنه ماموریت‌های سپاه تا چه میزان است،گفت: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و برای دفاع از انقلاب علاوه بر حوزه‌های امنیتی و دفاعی، در حوزه‌های سازندگی و عمرانی، فرهنگی ،محرومیت‌زدایی و... به ایفای نقش موثر در راستای خدمت به مردم و نظام اسلامی می‌پردازد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه مهمترین معضل کشور را" مشکلات اقتصادی" عنوان و تصریح کرد: توانستیم جنگ هشت ساله که دنیا در برابر ما صف آرایی کرده بود را با اقتدار به اتمام برسانیم، همچنین به فناوری پیچیده‌ای همچون توان موشکی دست یافتیم ؛هرچند حوزه اقتصاد ده‌ها و صدها برابر آسان‌تر از بخش‌هایی که به آن رسیده‌ایم ،اما بدون نگاه جهادی نمی‌توان در این زمینه توفیقی داشت.

وی افزود: امروز ما موشک و پهپاد را با تکنولوژی بسیار پیچیده در داخل کشور تولید می‌کنیم ،اما برخی از ساده ترین وسایل را وارد می‌کنیم؛ برای ایجاد اشتغال باید کار و تولید صورت گیرد و زمانی که نگاه به درون در اولویت قرار نگرفته باشد نمی‌توان کار جدی انجام داد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بزرگترین دغدغه خود را نه آمریکا و صهیونیست و تحریم‌ها بلکه "معیشت مردم" عنوان و تصریح کرد: امروز ما در حوزه‌های امنیتی و دفاعی نگرانی نداریم،اما در عرصه اقتصاد با مشکلاتی مواجهیم که یگانه راه علاج آن گوش سپردن به فرامین و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و بکار گیری الگوی اقتصاد مقاومتی می باشد.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه هرگونه توطئه علیه ملت ایران با مشت آهنین نیروهای مسلح مواجه خواهد شد، گفت: همگان شاهد بودند که در پاسخ به ترقه بازی داعش و تروریستهای تکفیری در تهران، چنان ضربه‌ای از داخل به آنان وارد کردیم که بسیاری از سران آنها به هلاکت رسیدند.

وی کلید حل مشکلات کشور را توجه به سرمایه و ظرفیت‌های درون عنوان و تصریح کرد:اگر می‌خواستیم برای دستیابی به دانش موشکی به بیگانگان چشم داشته باشیم امروزاز این توان بازدارنده برخوردار نبودیم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: با اعتماد وتوجه به توانمندی جوانان پرشورایران اسلامی هیچ مشکل لاینحلی در کشور باقی نخواهد ماند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در هر عرصه‌ای که دولت نیاز به کمک داشته باشد به یاری آنان می شتابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند رو به اضمحلال هیمنه پوشالی آمریکا تصریح کرد : محصول قدرت آمریکا داعش بود که با پشتیبانی تمام و کمال آن‌ها به میدان آمد، اما نظام جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بر اراده و خواست دشمنان غلبه کرد و این نشان از دست برتر ایران در منطقه دارد که در خلیج فارس و سایر عرصه‌ها نیز شاهد این اقتدار هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خطاب به نخبگان و برگزیدگان آزمون سراسری سال 96 توصیه کرد: باید تلاش و همت کنید تا گره‌های زیادی را از مردم ایران و بلکه بشریت بگشایید و این کار جز با توکل به خدا، همت،کوشش و پشتکار میسر نمی‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نخبگان و برگزیدگان آزمون سراسری سال 96 تقدیر کرد.

برگزیدگان کنکور نیز با اهدای لوحی ازمجاهدت های سردارحاجی زاده در عرصه اقتدار آفرینی برای ایران اسلامی تجلیل کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین