|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در مراسم سی‌اُمین سالروز تأسیس این جنبش اعلام کرد، حماس امتداد طبیعی پروژه مقاومت و ایستادگی در سرزمین فلسطین است.
 رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در مراسم سی‌اُمین سالروز تأسیس این جنبش اعلام کرد، حماس امتداد طبیعی پروژه مقاومت و ایستادگی در سرزمین فلسطین است.

مراسم جشن سی‌اُمین سال تأسیس حماس در میدان «الکتیبه» غرب شهرغزه و با شرکت هزاران نفر برگزار شد. حماس مخفف عبارت «حرکه المقاومه الاسلامیه..حماس » است؛ شعار این جنبش در قالب لوگوی آن ترسیم شده؛ تصویر مسجدالاقصی به عنوان نقشه کوچک فلسطین تصور شده است که توسط دو علم که در تصویر، به شکل یک نصف قوس دیده می‌شود، محافظت می شود . حماس در 15 دسامبر 1987، بیانیه تأسیس خود را منتشر کرد اما جرقه‌های اولیه شکل‌گیری آن به دهه چهل قرن گذشته برمی‌گردد. حوادث متعددی که در پی اشغال فلسطین در سال 1948 و بخصوص بعد از شکست 1967 روی داد، زمینه شکل‌گیری جنبش حماس را فراهم آورد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان خود در این مراسم اعلام کرد رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم سی‌اُمین سالروز تأسیس این جنبش اعلام کرد حماس امتداد طبیعی پروژه مقاومت و ایستادگی در سرزمین فلسطین است.

هنیه در ادامه گفت: مقاومت فقط برای قدس شکل گرفته و اکنون در شرایطی شبیه به زلزله سیاسی زندگی می‌کنیم که با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس به وجود آمده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از تظاهرات‌ها و تمام فعالیت‌هایی که از پنجشنبه هفته گذشته در اعتراض به تصمیم ترامپ شکل گرفته، قدردانی کرد و گفت فلسطین و قدس طی این 8 روز بار دیگر به مسأله اول و قطب‌نمای امت اسلام تبدیل و جرقه‌های انتفاضه زده شد.

هنیه ادامه داد اکنون جایگاه بین‌المللی آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار تزتزل شده و اینها دیگر جایگاه قبلی خود در اروپا را ندارند.

ما در تمام سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دو هدف داریم: ناچار کردن دولت آمریکا برای عقب‌نشینی از تصمیمش علیه قدس، عدم تغییر هویت قدس و عدم تقدیم آن به اشغالگر؛ اصلا اسرائیلی وجودندارد که بخواهد قدس به عنوان پایتخت آن معرفی شود.

هنیه ادامه داد: دومین هدف ما ساقط کردن آنچه «معامله قرن» (طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای صلح فلسطینی-اسرائیلی) نامیده می‌شود، است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد تصمیم دولت آمریکا علیه قدس کمتر از بیانیه بالفور انگلیس نیست.

وی ادامه داد: قدس، حق بازگشت، اسرا و هویت، قابل چانه‌زنی نیستند و هرگز اجازه نخواهیم داد این مسایل کنار زده شوند؛ ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین