|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
نزديک به يک درصد از جامعه را نخبگان تشکيل مي‌دهند که بايد راهبري کشور را بر عهده گيرند.

معاون پژوهش و برنامه‌ريزي بنياد ملي نخبگان با اشاره به جمعيت بالاي 77 ميليون نفري ايران گفت: نزديک به يک درصد از جامعه را نخبگان تشکيل مي‌دهند که بايد راهبري کشور را بر عهده گيرند.

منطقه کوير، "غلامعلي منتظر" در مراسم توديع و معارفه مدير بنياد نخبگان استان کرمان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره نخبگان اظهار کرد: توسعه کشور از طريق علم ميسر است و طراحي نظام و فرآيندهاي مرتبط با توسعه هدف بنياد ملي نخبگان است و نگاه بنياد ملي نخبگان به بنيادهاي نخبگان استاني در طول مدار توسعه کشور است.

وي با تاکيد بر تجاري‌سازي و توسعه فناوري در کشور، افزود: حوزه بنياد ملي نخبگان منابع انساني توسعه را محقق مي‌کند و منابع انساني راهبري اين نظام را برعهده دارد.

منتظر با بيان اينکه در حال حاضر براي شناسايي افراد نخبه کاستي‌هايي وجود دارد، افزود: کشور ما نياز به افراد جامع‌الاطراف دارد و ما بايد به دنبال شناسايي استعدادهاي مختلف در عرصه‌هاي علمي، ادبي، هنري و قرآني باشيم و در بنياد ملي نخبگان به دنبال تسهيل راه براي نخبگان کشور هستيم.

وي با تاکيد بر اينکه بنياد ملي نخبگان، پژوهشگاه و کارگاه تحقيقاتي و آموزشي نيست، اظهار کرد: بنياد نخبگان حلقه اتصال نيازهاي انساني با کساني است که در عرصه‌هاي مختلف کار مي‌کنند.

منتظر تصريح کرد: بنيادهاي نخبگان استاني کانون تدبير منطقه هستند، لذا نبايد در عرصه اجرايي کار کنند چرا که ما به دنبال بزرگ کردن بنياد نخبگان نيستيم و بنياد بايد به سمت متفکر و چابک‌شدن پيش رود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین