|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
جشن تولدی برای کیومرث پوراحمد، تمدید نمایش «هایلایت»،برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی سینمایی آب، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس راه آهن و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 ویژه‌برنامه «تولد ماه» با جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و هشتمین «تولد ماه» به مناسبت زادروز کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون شنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد اصفهان؛ کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده است.

پوراحمد کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌ گرفته از زندگی خود اوست. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی باعنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌ است.

مجموعه «قصه‌های مجید» یکی از ماندگارترین آثار او به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان برای حضور در بیست و هشتمین تولد ماه می‌توانند به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.

«هایلایت» تمدید شد
نمایش «هایلایت» به کارگردانی سوسن پرور به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد.
این نمایش که قرار بود تا ۲۴ آذرماه در سالن تاتر باران به روی صحنه باشد، به دلیل استقبال مخاطبان تا اول دی‌ماه تمدید شد.
 
در این نمایش (به ترتیب حروف الفبا): سوسن پرور، غزاله جزایری، شراره درشتی، منا شمس‌الدینی، سمیه شوقی، مرضیه صدرایی، بیژن قهرمانی، شیما ملکیان، فاطمه هاشمی، صدیقه کیانفر به ایفای نقش می‌پردازند.
 
سوسن پرور در این نمایش با نگاهی آسیب‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد. «هایلایت» روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند.
 
علاقه‌مندان برای تهیه‌ بلیت می‌توانند به سایت تیوال  www.tiwall.com مراجعه کنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شمیس پورشاهرضایی، منشی صحنه: تینا تمدنی، مدیر تولید: سمیه شوقی، طراح صحنه: امیرحسین اکبرزاده، رضا درویش، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، دستیار لباس: تارا پورشاهرضایی، طراح و مجری گریم: نازنین بابایی، آهنگساز: مهران میرمیری، طراح گرافیک، پوستر و بروشور: بابک آب برین، عکاس: کوروش برزی، بابک آب‌برین، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی.

برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی  سینمایی آب
اولین دوره جشنواره فرهنگی و سینمایی آب خرداد سال 97 برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی جشنواره ،وحید ضرابی نسب دبیر جشنواره فرهنگی ،سینمایی آب با اعلام برگزاری اولین دوره جشنواره در خرداد سال آینده گفت: جشنواره فرهنگی سینمایی آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران و با حمایت وزارت نیرو، استانداری تهران و سازمانهای مرتبط  برگزار می‌شود. مجوزهای لازم از سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده است و بزودی دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را آغاز میکند.

وی ادامه داد:هم اکنون شورای سیاستگذاری جشنواره با حضور تعدادی از سینماگران و شخصیتهای فرهنگی و هنری مطرح تشکیل شده و بزودی جزئیات جشنواره و فراخوان شامل رشته‌های بخشهای اصلی و موضوعات و محورهای جشنواره اعلام میشود.

دبیر جشنواره فرهنگی سینمایی آب ادامه داد:فراخوان اولین دوره جشنواره دی ماه منتشر می‌شود و شرکت کنندگان تا پایان اردیبهشت فرصت دارند تا آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

افتتاح کمپانی DIYAR ART GROUP در کانادا
صحرا فتحی کمپانی  فرهنگی هنری دیار را در کانادا افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی کمپانی دیار، به همت صحرا فتحی بازیگر،کارگردان و تهیه کننده تاتر این کمپانی  در تورنتو کانادا به منظور فعالیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری گشایش یافت.

بنا بر این گزارش، صحرا فتحی از بازیگران و کارگردانان تئاتر ایران که در کانادا ساکن است در کارنامهِ کاری و هنری خود بازی در نمایش‌های دکلره، ولپن، جنوب ،تهران-بلگراد،سرود صد هزار افلیای عاشق ،تو مشغول مردنت بودی ،و...همچنین کارگردانی تئاترهای تا شمعدانی‌ها ،تاتر بد ،آوازه خوان طاس و دکلره و تهیه کنندگی نمایش های ولپن، تاتر شر، دکلره، تاتر بد و داستان زمستان را دارد.

صحرا فتحی به عنوان مدیر این کمپانی در نظر دارد نمایش‌های موفق تئاتر ایران را در شهرهای مختلف کانادا به روی صحنه ببرد و در روند فعالیت‌های فرهنگی خود نمایشی را در این کشور تهیه و تولید کند.

هدف اصلی کمپانی دیار حمایت از هنرمندان و هنردوستان مقیم کشور کانادا و نیز همکاری با گروه های موفق تئاتر ایران است. ایلیا شمس نیز به عنوان روابط عمومی و مسئول تبلیغات نیز در این کمپانی مشغول به فعالیت است.

لازم به ذکر است اولین فعالیت هنری این کمپانی به زودی اعلام می‌گردد.

چهار نمایش از بخش مدرسه تئاتر در جشنواره شهر
بخش مدرسه تئاتر ششمین جشنواره تئاتر شهر چهارنمایش تولید شده اساتید و هنرجویان خود را در ایام برپایی جشنواره به اجرا می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره تئاتر شهر، مدرسه تئاتر جشنواره تئاتر شهر که طی چند ماه گذشته با برپایی کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف بازیگری ، نمایشنامه نویسی و کارگردانی در فرهنگسراها و مراکز هنری شهر تهران در حال برگزاری است چهار نمایش تولید شده خود را برای حضور در جشنواره آماده می‌کند.

بنا به اعلام دبیرخانه چهار نمایش "رقص دیو ، بزم مسافر" نوشته و کارگردانی محمود اکبرشاهی ، "درب پله های اضطراری" نوشته و کارگردانی مریم داننده ، "شازده بزرگه" نوشته و کارگردانی مریم داننده و "یک پنجمک " شامل سه نمایش همراه (سه بچه خرس ، قورباغه خوشگل و این ما هستیم)  نوشته و کارگردانی مریم کاظمی در بخش مدرسه تئاتر حضور دارند.

این نمایش ها محصول کارگاه های آموزشی مدرسه تئاتر با تدریس محمود اکبرشاهی ، مریم داننده و مریم کاظمی هستند که از تابستان سال جاری کار خود را آغاز کرده اند.

بخش مدرسه تئاتر جشنواره تئاتر شهر که از سال گذشته به طور جدی کار خود را با کارگاه های عکاسی ، نمایشنامه نویسی و بازیگری کودک و نوجوان آغاز کرده با هدف آموزش هنرجویان و ارتقا دانش تئاتر شکل گرفته است و برنامه‌های آن در طول سال ادامه دارد.

ششمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهر تهران از 28 آذر تا 7 دی ماه 1396 و در پردیس تئاتر تهران و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

پایان فیلم‌برداری فیلم کوتاه «موج کوتاه»
فیلم‌برداری چهارمین ساخته محمد اسماعیلی با نام موقت «موج کوتاه» به پایان رسید.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «موج کوتاه» به تهیه‌کنندگی مشترک افسانه پلویی و انجمن سینمای جوانان ایران پس از ۴ روز فیلم‌برداری در شهرری به اتمام رسید.

فیلم‌نامه این اثر بر اساس داستانی از غلامحسین ساعدی نوشته شده و روایت‌گر داستان مردی‌است که با صدای مزاحم محیطش دست به گریبان است و برای ساکت کردنش دست به هرکاری می‌زند.

اسماعیلی پیش از این سه فیلم کوتاه «نیوزیف»، «ارتش پنهان» و «عملیات ۷۴۷» را در کارنامه خود دارد و در ده‌ها جشنواره داخلی و خارجی جوایز متعددی را دریافت کرده است.

پدرام شریفی نقش اصلی این فیلم را به عهده دارد و سایرعوامل تولید این فیلم عبارتند از:نویسنده: محمد اسماعیلی، مدیر فیلم‌برداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: افسانه پلویی، طراح گریم: پدرام زرگر، مدیر صدابرداری: امیر عاشق‌حسینی، مجری طرح: رضا اکبری، تایم لپز: سینا رحمتی، عکاس: باران کریمی، تدارکات: حسین فرهادی روزبهانی، خدمات: عزیزالله اصغری، حمل و نقل: اسدالله علیپور و منوچهر رشیدی، سینه موبیل: جعفر رحیمی‌سرشت.

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم و عکس راه آهن
دبیرخانه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن، مهلت ارسال آثار را تا 10 دی ماه تمدید کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، دبیرخانه این جشنواره در حالی که چند روز تا پایان مهلت قانونی این جشنواره باقی نمانده است و با توجه به در خواست‌های برخی فیلمسازان و عکاسان برای تکمیل  آثارشان و همچنین به منظور حضور حداکثری هنرمندان با در خواست تمدید موافقت کرد.

بنا بر این گزارش، پیش از این مهلت قانونی در فراخوان 30 آذر ماه اعلام شده بود که بنا بر این در خواست، دبیرخانه جشنواره آن را تا 10 دی ماه تمدید کرد.

یاد آور می شود؛ فراخوان این جشنواره با موضوعات راه آهن و تاریخ، راه آهن، سفر و گردشگری، راه آهن، ایمنی و آسایش، راه آهن و محیط زیست، راه آهن و توسعه پایدار، راه آهن و خانواده، راه آهن، بازرگانی و تجارت، راه آهن و دفاع مقدس منتشر شده است.

گفتنی است؛ آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره دی ماه 96 در تهران برگزار می شود و هنرمندان می توانند برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره علاوه بر سایت railway90.rai.ir با شماره 55128232-021 و یا پست الکترونیکی railway90@rai.ir با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.

اکران‌های مردمی هشتمین جشنواره عمار از داراب شروع می‌شود
مراسم افتتاحیه اکران‌های مردمی هشتمین دوره جشنواره فیلم عمار در شهرستان داراب استان فارس با حضور سید رسول منفرد، دبیر اجرایی این جشنواره، فردا پنجشنبه 23 آذرماه برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه اکران‌های مردمی هشتمین دوره جشنواره فیلم عمار در شهرستان داراب استان فارس با حضور سید رسول منفرد، دبیر اجرایی این جشنواره، فردا پنجشنبه 23 آذرماه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم، فردا از ساعت 14:45 دقیقه در دفتر حجت الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه داراب و با حضور فعالان فرهنگی و اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در این شهرستان برگزار می شود.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار از ششم الی 15 دی ماه در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود اما به روال سال‌های گذشته، اکران‌های مردمی این جشنواره پیش از افتتاحیه رسمی آن، شروع شده و علاقمندان جهت دریافت و اکران فیلم‌ها می‌توانند «ثبت نام» را به 30004550 ارسال یا به AmmarFilm.ir مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین