|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
وی، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی 8 ماهه امسال را 12 میلیون و 865 هزار تن عنوان کرد که از رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا طی هشت ماهه سال جاری در بندر امام خمینی(ره) 29 میلیون و 798 هزار تن بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد.

عادل دریس  با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از 29 میلیون و 798 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی این بازه زمانی در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر 16 میلیون و 933 هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

وی، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی 8 ماهه امسال را 12 میلیون و 865 هزار تن عنوان کرد که از رشد 2 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

دریس، تعداد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را معادل 687 فروند برشمرد و گفت: میانگین ظرفیت ناخالص آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 42 درصد رشد داشته و به عبارتی با پهلوگیری کشتی‌های با ابعاد و ظرفیت بزرگتر تحت شرایط ایمن در بندر امام (ره) زمینه برای تخلیه و بارگیری حجم بیشتری کالا، ایجاد صرفه اقتصادی برای بازرگانان و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده فراهم آمده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان کرد: با جابه‌جایی بالغ بر 221 هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با 11044 هکتار وسعت و برخورداری از 40 پست اسکله و اتصال به بزرگراه‌ها و راه‌آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ایفا می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین