|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
سینه پهلو (ذات الریه) یکی از انواع عفونت ریه است. در این بیماری مجاری تنفسی ریه‌ها ملتهب می‌شود و در تبادل گاز‌های تنفسی اختلال رخ می‌دهد.
 سینه پهلو (ذات الریه) یکی از انواع عفونت ریه است. در این بیماری مجاری تنفسی ریه‌ها ملتهب می‌شود و در تبادل گاز‌های تنفسی اختلال رخ می‌دهد.

از علایم سینه پهلو می‌توان به سرفه، تب، درد قفسه سینه، تنگی نفس، ضعف عمومی، بی‌اشتهایی، نشانه‌های سرماخوردگی، سر درد، لرز و خلط خونی اشاره کرد.

در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود سینه پهلو دارند.

فلفل کاین
فلفل کاین به خروج خلط‌ها از دستگاه تنفسی کمک شایانی می‌کند در نتیجه بیمار می‌تواند به راحتی نفس بکشد. برای این منظور ۲۵۰ میلی‌لیتر آب را در یک کاسه بریزید سپس یک قاشق چای‌خوری آب لیمو به آن اضافه کنید و کمی هم فلفل کاین به آن بیفزایید. این محلول را روزانه چهار تا پنج بار بنوشید.

دمنوش تخم شنبلیله
شنبلیله کمک می‌کند تا از طریق عرق کردن سموم از بدن خارج شوند. این گیاه همچنین هر گونه احتقانی در قفسه‌ی سینه را از بین می‌برد. برای این منظور ۵۰۰ میلی‌لیتر آب را در یک ظرف بریزید و یک قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله به آن اضافه کنید. سپس این ترکیب را بجوشانید و آن را صاف کنید. حدود یک قاشق چای‌خوری آب لیمو به آن بیفزایید؛ روزانه چهار فنجان از این مخلوط میل کنید.

سیر
مصرف سیر نقش موثری در پاکسازی سینه و ریه‌ها دارد. شیر و آب را به نسبت یک به چهار مخلوط و یک و نیم قاشق چای‌خوری خمیر سیر تازه به آن اضافه کنید. ترکیب را روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد و مقدار آن به یک‌چهارم کاهش پیدا کند. این نوشیدنی را روزانه سه بار بنوشید.

دمنوشی از گیاهان دارویی
یک قاشق چای‌خوری از هر یک گیاهان، زنجبیل و تخم شنبلیله را در یک و نیم فنجان آب بریزید سپس یک حبه سیر و یک تکه فلفل کاین به آن اضافه کنید. ترکیب را روی حرارت بگذارید تا به نقطه‌ی جوش برسد سپس آن را صاف کنید. کمی آب‌لیموی تازه و نصف قاشق چای‌خوری عسل نیز به این جوشانده بیفزایید. این ترکیب را روزانه سه بار میل کنید.

زردچوبه
زردچوبه نقش موثری در درمان سینه پهلو دارد. یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم یا آب مخلوط و کمی نمک به آن اضافه کنید. هر شب قبل از خواب این محلول را بنوشید. اگر از شیر برای تهیه این نوشیدنی استفاده می‌کنید حداقل نیم ساعت پس از مصرف آن، آب ننوشید.
کمی آب را گرم و یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه و یک و نیم قاشق چای‌خوری زردچوبه به آن اضافه کنید. این محلول را روزانه یک بار بنوشید.

دمنوش گل آقطی
آقطی ضد التهاب و ویروس است که میزان فراوانی ویتامین A و C دارد. ۱۵۰ میلی‌لیتر آب را بجوشانید و ۴ گرم گل خشک‌شده آقطی را به آن اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد؛ هفته‌ای یک و نیم فنجان از این دمنوش را بنوشید.

دمنوش بارهنگ
مصرف بارهنگ به رفع عفونت ریه‌ها کمک شایانی می‌کند. برای این منظور مقادیر مساوی از گیاهان بارهنگ و آویشن را به ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش بیفزایید. اجازه بدهید این مخلوط دَم بکشد؛ روزانه پنج فنجان از این دمنوش را بنوشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین