|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
از صدور بیانیه تا نطق؛ هر نماینده‎ای تلاش کرد تا در جلسه امروز به شیوه خود در مقابل اقدام ترامپ موضع‎گیری کرده و حمایتش از مردم فلسطین اعلام کند.
 از صدور بیانیه تا نطق؛ هر نماینده‎ای تلاش کرد تا در جلسه امروز به شیوه خود در مقابل اقدام ترامپ موضع‎گیری کرده و حمایتش از مردم فلسطین اعلام کند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ایبا 235 امضا از پارلمان های کشورهای اسلامی خواستند که دولت های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند. در این بیانیه آمده بود: «ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «چنین تصمیمات سخیفی را از سر عجز اتخاذ می‌کنند» بدانند که امت اسلامی در برابر این اقدامات جنایت‌بار سکوت نمی‌کند و صد البته آمریکا مسئول عواقب این تصمیم خود است. ما نمایندگان مجلس از همه کشورهای اسلامی خواستاریم که در اسرع وقت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و همچنین مراودات اقتصادی خود را با آمریکا به حداقل کاهش دهند و پارلمان‌های کشورهای اسلامی، دولت‌های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند.

بی‌تردید دولت و ملت ایران به پیروی از امام و رهبری همواره پشتیبان آرمان‌های مقدس اسلامی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی با وجود همه اختلافات جناحی و سیاسی خود، یکصدا متحد هستند.»

نطق‌های ضد ترامپی نمایندگان: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو و چالدران با انتقاد از اقدام اخیر ترامپ در نطق امروزش گفت: آنچنان که رهبر انقلاب هشدار داده بودند، پیروزی محور انقلاب در عراق و سوریه آخرین فتنه نبود و آنها فتنه های دیگری را مهیا کرده اند. از جمله همین موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس.

او ادامه داد: ترامپ به مرض نارسیس همچون روسای جمهور قبلی مبتلا شده است که زبانش از مغزش پیشی گرفته است. آنها خود بزرگ بین هستند و از تاریخ درس عبرت نمی گیرند و نمی فهمند که آزموده را آزمودن خطا است.

محمد جواد کولیوند نماینده کرج و اشتهارد نیز خطاب به ترامپ در نطقش گفت: وعده الهی در رابطه با بیت المقدس به گونه ای رقم خورده است که تمام مسلمانان در برابر رئیس جمهور آمریکا صف آرایی کرده اند.

خدا را شاکریم که دشمن ما را از احمق‌ها قرار داد

او با اشاره به سخنی از امام صادق،‌ گفت: خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. اقدام نسنجیده ترامپ مصداق بارز این گفته بود که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. این حرکت ترامپ باعث یکپارچگی جهان اسلام حتی برخی از متحدان گذشته آمریکا در برابر آمریکا و اسرائیل شده است. تا جایی که بعضی از کشورهای اسلامی با حضور نیروی نظامی اعلام آمادگی کرده اند.

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل نیز نماینده دیگری بود که زنجیره نطق های ضد ترامپی را پی گرفت. او گفت: اقدام نابخردانه ترامپ در ارتباط با پایتختی شهر قدس،‌ کلید بیداری کشورهای اسلامی است. این اقدام، باطن و حقیقت استراتژیک اسرائیل را مشخص کرد. این فرصتی است که کشورهای منطقه از بده و بستان های پشت پرده با اسرائیل دست بکشند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز با گستاخانه خواندن اقدام ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اظهار کرد: در این مقطع حساس، فرمایش های رهبری در مورد وحدت عینیت بیشتری به خود گرفته است. اتحاد استکبار تنها برای فلسطین اشغالی نیست، نسل کشی مسلمانان وجه دیگری از اتحاد مستکبران جهانی است. میانمار و بالکان بخشی از فعالیت‌هایشان برای مقابله با مسلمانان است. باید هوشیار باشیم که استکبار جهانی قصد نسل کشی مسلمانان را دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین