|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
سناتور «کریستن جیلبراند» از ایالت نیویورک در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان، خواستار کناره گیری «دونالد ترامپ» از مقام ریاست جمهوری ایالات متحده شد.
 سناتور «کریستن جیلبراند» از ایالت نیویورک در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان، خواستار کناره گیری «دونالد ترامپ» از مقام ریاست جمهوری ایالات متحده شد.

این سناتور دمکرات در توضیح این مطلب در ویژه برنامه 'امانپور' به این شبکه تلویزیونی گفت: (دونالد ترامپ) رئیس جمهوری بنابر گفته های این زنان، مرتکب تجاوز شده واین اتهامات معتبری درباره سوء رفتار است و او باید بطور کامل مورد تحقیق قرار گرفته و استعفا دهد.

جیلبراند افزود: این اتهامات معتبر و متعدد هستند من شهادت این زنان را شنیده ام و بسیاری از آنها مایه اندوه است.

درخواست این سناتور آمریکایی در حالی مطرح شده که شماری از قانونگذاران زن در مجلس نمایندگان آمریکا، نیز تحقیقات درباره سوء رفتار جنسی ترامپ را خواستار شدند.

به نوشته رویترز، 56 نفر از قانونگذاران عضو کارگروه زنان دمکرات در نامه ای خطاب به «تری گاودی» رئیس جمهوریخواه کمیته نظارت و «الایجا کومینگ» نماینده ارشد حزب دمکرات از ایالت مریلند، آورده اند: ما نمی توانیم بسیاری از زنانی را که ترامپ را متهم کرده اند، نادیده بگیریم.

رویترز نوشت: با توجه به این که جمهوریخواهان اختیار تعیین دستور کار کنگره را برعهده دارند، بعید به نظر می رسد درخواست تحقیقات رسمی در این زمینه به نتیجه برسد.

این نامه در پی درخواست زنان شاکی از سوء رفتار جنسی ترامپ برای انجام تحقیقات در این زمینه مطرح شده است.

سه زن که ترامپ را به سوء رفتارجنسی متهم کرده اند، روز دوشنبه در همایشی از کنگره خواستند تحقیقات درباره رفتارهای رئیس جمهوری را آغاز کند.

درخواست قانونگذاران زن، برای تحقیقات به رئیسان کمیته اصلاحات قانونی و نظارت به عنوان کمیته اصلی تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا، ارسال شده است.

در این نامه آمده است: سخنان خود رئیس جمهوری موید آن است که این اتهامات درست است، زیرا ترامپ گفته است «از این که چنین رفتارهایی با زنان دارد احساس آزادی عمل می کند»، رئیس جمهوری باید برای دفاع از خود مدارکی را ارائه دهد.

در دو سال گذشته، بیش از دوازده زن، ترامپ را متهم کرده اند که قبل از ورود به دنیای سیاست، از آنان درخواست های غیراخلاقی کرده است. در این نامه اسامی دستکم 17 زن متهم کننده ترامپ به همراه اسامی آنها آمده است.

ترامپ سال گذشته (2016) به دلیل نوار ویدئویی درباره دست درازی به زنان که هفته ها قبل از انتخابات منتشرشد، عذر خواهی کرد و گفت: کارهایی را که گفته، مرتکب نشده است. نیویورک تایمز به تازگی به نقل از ترامپ نوشت: صدای ضبط شده در این فیلم، متعلق به او نیست.

ترامپ و مقام های کاخ سفید، اتهامات جنسی رئیس جمهوری آمریکا را که برخی از آنها به دهه 1980 بر می گردد، انکار کرده اند.

یک سخنگوی کاخ سفید که در گزارش رویترز اشاره ای به نام وی نشده است، نیز روز دوشنبه در بیانیه ای این ادعاها را نادرست خواند و گفت: چنین اتهاماتی به طور مبسوط در کارزار انتخاباتی سال گذشته بررسی شده و مردم آمریکا با رای دادن به ترامپ، ارزیابی خود را نشان دادند.

به گزارش ایرنا، برنی سندرز سناتور آمریکایی منتقد ترامپ، به تازگی در پیامی توئیتری با اشاره به فایل صوتی از سخنان ترامپ درباره سوء رفتارش با زنان، نوشت: رئیس جمهوری داریم که در نواری تایید کرد که به زنان تجاوز کرده است. امیدوارم که او به آنچه در حال روی دادن است توجه و به استعفا فکر کند.

موضوع سوء رفتار جنسی در بحبوحه طرح اتهاماتی علیه سیاستمداران برجسته و مسئولان هنری آمریکایی درباره هتک حرمت یا سوء رفتار جنسی، مطرح شده است. «هاروی واینستین» تهیه کننده برجسته هالیوود، «کوین اسپایسی» هنرپیشه و کارگردان هالیوود، «لوئیس سی کی» کمدین آمریکایی و داستین هافمن، در میان کسانی هستند که به سوء رفتار جنسی متهم هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین