|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
در حالی که مخالفت‌های بین‌المللی به ویژه اسلامی با شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه دارد، یک رسانه صهیونیستی نفر دوم دولت آمریکا را به عنوان «معمار» این اقدام جنجالی واشنگتن خوانده است. «پنس» به صورت ویژه ای روی موضوعاتی نظیر ایران کار می کند.
 در حالی که مخالفت‌های بین‌المللی به ویژه اسلامی با شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ادامه دارد، یک رسانه صهیونیستی نفر دوم دولت آمریکا را به عنوان «معمار» این اقدام جنجالی واشنگتن خوانده است. «پنس» به صورت ویژه ای روی موضوعاتی نظیر ایران کار می کند.

«جروزالم پست» در گزارشی با عنوان «(مایک) پنس، معمار به رسمیت شناختن اورشلیم(بیت‌المقدس) درصدد برنامه‌ریزی برای یک سفر پیروزمندانه است»، به نقش او در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و سفر آتی او به منطقه پرداخت.

خلاصه‌ای از گزارش این روزنامه صهیونیستی را بخوانید:

«طی شش هفته اخیر که دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حال مشورت با مقامات فلسطینی در واشنگتن برای برنامه ریزی جهت دیدارهایش در سفر ماه دسامبر به کرانه باختری بود، خود پنس بی سر و صدا در حال فشار بر رئیس‌جمهور دونالد ترامپ جهت به رسمیت شناختن اورشلیم(بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل بود.

مقام‌های ارشد دولت(آمریکا) به جروزالم پست گفتند وقتی به دنبال بیانیه ششم دسامبر ترامپ درباره اورشلیم(بیت‌المقدس)، رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین دیدارهای برنامه ریزی شده مایک پنس را لغو کرد، پنس و تیمش شگفت زده نشدند و در عوض، بیشتر روز کاری او را در بیت لحم به طرح‌های جایگزین اختصاص دادند.

مشخص و ثابت شده که پنس، نقشی کلیدی در تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن اورشلیم(بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل داشت اقدامی که علی رغم مخالفت بقیه جهان و بیشتر اعضای شورای امنیت ملی رئیس‌جمهور انجام شد.

یک مقام دولت(آمریکا) گفت که اعلامیه ترامپ، عامدانه به سفر آتی پنس به اسرائیل مرتبط بود؛ سفری که در آن او با صدای بلند این اقدام را دستاوردی تاریخی برای مسیحیان می‌خواند و بر معنای خاص آن برای سیاست آمریکا تاکید می‌کند.

سفر پنس هرگز برای تمرکز بر فرایند صلح خاورمیانه نبود چرا که این موضوع در مجموعه اقدامات او نبوده است. معاون رئیس‌جمهور آمریکا اصلا به هیچ طریقی در تلاش‌ها جهت از سرگیری مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی مداخله نکرده و حضور نداشته است و جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور و جیسون گرینبلات نماینده ویژه ترامپ برای مذاکرات بین‌المللی رهبری این تلاش‌ها را برعهده دارند. رهبران فلسطینی در محافل خصوصی، تعهد پنس درباره تلاش برای صلح را مورد تردید و سوال قرار می‌دهند

به گفته مشاوران و دستیاران پنس، او برنامه‌ریزی‌اش روی موضوعات مقابله با تروریسم، ایران و اقلیت‌های مذهبی که مورد آزار قرار گرفته‌اند، متمرکز بود و به همین رو علی رغم تصمیم فلسطینیان برای لغو دیدارها، برنامه‌ها و طرح‌هایش(برای سفر آتی) بدون تغییر باقی است.

در حالی که پنس برای پایان سفرش هیچ سیاستگذاری خاصی تعیین نکرده اما او در نظر دارد، به طور خلاصه و مجمل در سخنرانی خود در کنست(پارلمان اسرائیل) به فرایند صلح بپردازد. بخش اعظم سخنرانی او روی ایران و توافق هسته‌ای سال 2015 آن با قدرت‌های جهانی متمرکز خواهد بود».
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین