|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
پوتین پیش از مصر در سفری از پیش اعلام نشده به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه سفر کرد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس جمهور روسیه برای دیدار و گفت‌وگو با همتای مصری خود وارد قاهره شد.

 به نقل از اسکای نیوز عربی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز –دوشنبه- پس از سفر غیرمنتظره به سوریه وارد قاهره پایتخت مصر شد و مورد استقبال «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر قرار گرفت.

پوتین پیش از مصر در سفری از پیش اعلام نشده به پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه سفر کرد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

روزنامه‌های مصر اعلام کردند که در سفر پوتین به قاهره قرار است توافق مصر و شرکت «روس اتم» روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای تولید برق در مصر نهایی شود.

پوتین همچنین رئیس‌جمهوری مصر را در جریان سفر کوتاه خود به سوریه و دیدار با بشار اسد قرار داد.

کرملین پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سفر پوتین به مصر با هدف بررسی روابط دوجانبه و رایزنی درباره تحولات و مسائل منطقه خاورمیانه صورت می‌گیرد.  

در این بیانیه آمده است که پوتین در این سفر با رئیس‌جمهوری مصر گفت‌وگو خواهد کرد و دو طرف روابط دوجانبه و تجارت و همچنین مسائل خاورمیانه را بررسی خواهند کرد.

 دفتر ریاست‌جمهوری مصر نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که پوتین و السیسی چندین جلسه بحث و بررسی برگزار خواهند کرد و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در مسائل مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی، انرژی و پرونده‌های منطقه‌ای رایزنی خواهند کرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین