|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
مدیر کل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه در این زلزله همسر 177 زن فوت شده‌ است، افزود: در جریان زلزله 55 زن سرپرست خانوار نیازمند به حمایت مستمر شناسایی شده‌اند.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه از شناسایی یازده کودک که هر 2 والد خود را در زلزله از دست داده‌اند، خبر داد.

 دکتر امید قادری در هفتمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تلفات زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون یازده کودک در مناطق زلزله زده استان شناسایی شده که در اثر زلزله هر دو والد خود را از دست داده‌اند که برای این کودکان مستمری تعیین شده و مورد حمایت های تخصصی و عمومی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون  118 معلول ناشی از زلزله نیز شناسایی شده است، گفت: 16 نفر از این افراد دچار ضایعه نخاعی شدید شده اند که یازده نفر آنها در مراکز نگهداری سازماندهی شده و به بقیه نیز تجهیزات کامل به همراه کانکس برای ادامه زندگی داده شده است.

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه در این زلزله همسر 177 زن فوت شده‌ است، افزود: در جریان زلزله 55 زن سرپرست خانوار نیازمند به حمایت مستمر شناسایی شده‌اند.

قادری اضافه کرد: در زلزله استان کرمانشاه 150 زن سرپرست خانوار سرمایه کار خود را از دست داده‌اند.

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه زلزله خانه 520 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را در مناطق زلزله زده تخریب کرد، گفت: در برنامه داریم تا با کمک خیرین برای این افراد خانه بسازیم.

قادری در ادامه با اشاره به اجرای طرح محب( مداخله حمایتی در بحران) در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، اظهار کرد: برای اجرای این طرح 53 گروه دو نفره به طور ثابت در مناطق زلزله زده استان مستقر شده اند و روزانه به سراغ همه زلزله زدگان رفته و با پر کردن پرسشنامه، افراد نیازمند به مداخلات گروهی و فردی را شناسایی و اقدامات مداخله ای را برای آنها انجام می دهند.

قادری اضافه کرد: این تیم ها افراد با افکار شدیدا منفی را به صورت اورژانسی برای ارائه خدمات مطلوب به بیمارستان فارابی کرمانشاه منتقل می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 6300 مورد پرسشنامه پر شده، گفت: تلاش می شود تا همه مردم مناطق زلزله زده مورد غربالگری قرار بگیرند تا حداقل بخشی از نیازهای این افراد برآورده شود.

وی با بیان اینکه از روز بعد از زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه بهزیستی حمایت های روانی و اجتماعی خود را از زلزله زدگان آغاز کرده، اظهار کرد: برای حمایت های روانی و اجتماعی از زلزله زدگان 42 تیم اورژانس اجتماعی از سراسر کشور به کمک تیم های اورژانس اجتماعی استان کرمانشاه آمدند.

 قادری اضافه کرد: مقرر شده این تیم ها تا پایان سال در مناطق زلزله زده حضور داشته و کار مداخلات اجتماعی را برای زلزله زدگان انجام دهند.

قادری با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع زلزله ۵۹۵ نفر روانشناس و روانپزشک متقاضی حضور در مناطق زلزله زده استان شده اند، گفت: تلاش شده تا با توجه به بافت فرهنگی منطقه از کارشناسان بومی برای خدمات رسانی فرهنگی اجتماعی به زلزله زدگان استفاده شود.

وی سپس با اشاره به احیای 31 مهد کودک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون گفت: تلاش می شود تا در این مهد کودک ها با برگزاری برنامه‌های شاد خدمات مطلوبی به کودکان زلزله زده ارائه شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین