|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
سید مصطفی تاجزاده درباره دعوت یک تشکل دانشجویی اصولگرا برای برگزاری مناظره با حمید رسایی درخصوص حوادث سال‌های ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه تهران گفت: من با انجام این مناظره با آقای رسایی در دانشگاه تهران موافقم.
مناظره تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 چندان در میان مردم جا نیفتاده بود، اما پس از آن و به‌خاطر فضایی که پس از آن شکل گرفت اهمیتی بسزا یافت. در این سال‌ها مناظره‌های بسیاری میان دو تفکر اصلاح‌طلب و اصولگرا صورت گرفت که معمولا حاشیه‌های بسیاری به دنبال داشته است. به تازگی سیدمصطفی تاجزاده، حمید رسایی و محمود احمدی‌نژاد را به مناظره دعوت کرده است.

آماده مناظره‌

سید مصطفی تاجزاده درباره دعوت یک تشکل دانشجویی اصولگرا برای برگزاری مناظره با حمید رسایی درخصوص حوادث سال‌های ۷۸ و ۸۸ در دانشگاه تهران گفت: من با انجام این مناظره با آقای رسایی در دانشگاه تهران موافقم. البته مناظره‌ درباره‌ این دو حادثه باید به صورت جداگانه برگزار شود تا مشخص شود در هر کدام از آن سال‌ها چه بر جامعه گذشته است. وی با اشاره به برگزارکننده ‌این مناظره اظهار داشت: برگزار کننده‌ این مناظره صلاح نیست طرفدار یکی از طرفین باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب و اصولگرا با همکاری و توافق با یکدیگر آن مناظره را برگزار کنند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: البته اکثریت مردم می‌دانند که در این سال‌ها چه اتفاقاتی رخ داده است ولی این مناظره می‌تواند به روشن‌تر شدن ابعاد آن وقایع کمک کند. تاجزاده همچنین درباره دعوت از وی برای مناظره از سوی یکی از طرفداران احمدی‌نژاد هم تصریح کرد: من آن جوان را نمی‌شناسم ولی با انجام این مناظره درباره عملکرد آقای احمدی‌نژاد هم موافقم البته با خود وی. وی افزود: من حاضر به انجام مناظره با آقای احمدی‌نژاد درباره عملکرد وی در هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش و مقایسه آن با عملکرد دولت‌ اصلاحات هستم. معاون وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: احمدی‌نژاد هر زمان که برای مناظره اعلام آمادگی کند، من آماده‌ام.

سابقه مناظره

محمود احمدی‌نژاد که به خاطر اتهامات بی‌اساسی که مناظره‌های 88 به برخی شخصیت‌های مهم وارد کرد، سابقه روشنی در این زمینه دارد، در آذر 92 طی نامه‌ای به دکتر حسن روحانی با عنوان «انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم» وی را دعوت به مناظره کرد. قابل انتظار بود که رئیس دولت یازدهم نیازی به مناظره با کسی نمی‌بیند که در طول 8 سال ریاست خود بر قوه مجریه همه حرف‌های خود را زده است. مصطفی تاجزاده اما مانند خود احمدی‌نژاد یکی از مسئولان سابق کشور بوده و امروز شهروندی بدون مناصب سیاسی محسوب می‌شود که می‌تواند در جایگاهی مساوی با احمدی‌نژاد مناظره کند. همچنین این دو پیش از این و در دهه 60 مناظره‌ای با مدیریت امیر محبیان داشته‌اند. هر چند احتمال برگزاری چنین مناظره‌ای دوز از ذهن به نظر می‌رسد اما در صورت برگزاری آن مطمئنا نتایج مهمی به دست خواهد آمد و ابهامات بسیاری روشن خواهد شد. در این میان اما احتمال مناظره مجدد رسایی با تاجزاده بیشتر است، چراکه آنها پیش از این با یکدیگر مناظره کرده‌اند. مصطفی تاجزاده همواره تلاش بر شفاف کردن وقایع و مواضع داشته است. او که در دوره‌ای سرپرست وزارت کشور هم بوده، با اظهارنظر و نامه‌نگاری و مناظره تلاش بر شناساندن واقعیت‌های سیاسی به جامعه داشته است. حمید رسایی نیز به عنوان یکی از اعضای جبهه پایداری از کسانی است که مخالفت‌های او با جریان اصلاحات موضوعی شناخته شده است. حمید رسایی که صلاحیت او ابتدا برای انتخابات مجلس دهم تایید نشد اما بعد و با شکایت او تایید شد، در دفعات مختلف اصلاح‌طلبان را به اتهامات ثابت نشده محکوم کرده است. اردیبهشت 88 تاجزاده و رسایی طی مناظره‌ای در دانشگاه خواجه نصیر موضوعاتی را در مورد یکدیگر مطرح کردند.

منبع:آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین