|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
این اقدام ترامپ، حرکتی است که هیچ کشوری در جهان در طول دوره 70 ساله گذشته جرات انجام آنرا نداشته و حتی حامیان اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی هم تاکنون ترجیح داده‌اند وارد این مقوله خطرناک نشوند و امروز هم به تکروی‌های ترامپ معترضند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:انفجار خشم دولت‌ها و ملت‌های مسلمان به خاطر وقاحت بی‌حد و مرز ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی در مقیاسی عظیم فراگیر شده است. این بار اعتراضات علیه عملکرد ماجراجویانه ترامپ، فقط مختص دنیای اسلام نیست بلکه تقریباً بدون استثنا سایر کشورها نیز یا معترضند و یا با سکوت معنی‌داری از تایید و حمایت از تکروی‌های ترامپ اجتناب کرده‌اند.

این اقدام ترامپ، حرکتی است که هیچ کشوری در جهان در طول دوره 70 ساله گذشته جرات انجام آنرا نداشته و حتی حامیان اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی هم تاکنون ترجیح داده‌اند وارد این مقوله خطرناک نشوند و امروز هم به تکروی‌های ترامپ معترضند. با نگاهی به عملکرد ترامپ در طول دوره یکساله اخیر می‌توان دریافت که این اقدام نیز با اشاره و اصرار لابی صهیونیستی ایپک صورت گرفته و صهیونیست‌ها سعی دارند از ترامپ تا آنجا که ممکن است برای تحقق اهداف خود سوءاستفاده کنند. نیات و برنامه‌های ترامپ و دستیارانش هرچه باشد، یک اقدام تحقیرآمیز علیه دنیای اسلام است که در عین حال میزان ذلت پذیری رژیم‌های ارتجاعی را محک می‌زند.

به نظر می‌رسد این اقدام تحریک آمیز، مقدمه تصمیمات جدیدی است که اگر با خشم و اعتراض موثر دنیای اسلام پاسخ داده نشود، می‌تواند سرآغاز دور جدیدی از اقدامات علیه دنیای اسلام باشد. جای تعجب است که وقتی مقامات واشنگتن صریحاً اراده و غیرتمندی دنیای اسلام را محک می‌زنند، عموماً با بی‌تفاوتی، سکوت مرگبار و بلکه همراهی برخی رژیم‌های مفلوک مواجه می‌شوند. مقامات واشنگتن در هر فرصتی تقابل با کشورهای اسلامی را نمادی از جنگ‌های صلیبی جدید می‌نامند، اسلام را مروج تروریسم معرفی می‌کنند، با ورود مسلمانان به خاک آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، رفتاری تبعیض آمیز می‌کنند و امروز هم خنجری را در قلب دنیای اسلام نشانده‌اند و مرتباً بر زخم‌های التیام نیافته این جنایت بزرگ قرن، نمک می‌پاشند.

در ماههای گذشته انگلیس یکصدمین سال صدور وعده «لرد بالفور» وزیرخارجه وقت جزیره انگلیس برای تشکیل رژیم اشغالگر صهیونیستی را جشن گرفت و آنرا افتخاری بزرگ و تاریخ ساز معرفی کرد ولی با اعتراض جدی و موثری مواجه نگردید. ترامپ در سخنان اخیرش رژیم اشغالگر صهیونیستی را بزرگترین دمکراسی در خاورمیانه معرفی کرد و یک رژیم جنایتکار و بدنام را مظهر دمکراسی در منطقه نامید و حال آنکه فهرست بی‌پایان جنایات و شرارت‌های اسرائیل نیازی به تکرار و توضیح ندارد و همگان از ابعاد فاجعه بار جنایات صهیونیست‌ها آگاهند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی بارها خاطرنشان کرده که رژیم صهیونیستی برج و باروی غرب مسیحی در قلب دنیای اسلام است و به نمایندگی از آنها در منطقه نقش آفرینی می‌کند. ولی جای تاسف است که علیرغم این اعترافات صریح دشمن، برخی رژیم‌های وابسته در دنیای عرب و دنیای اسلام، به صورت پنهان و آشکار با چنین دشمن شروری نرد عشق می‌بازند و سعی دارند خطر اسرائیل را تعمداً نادیده بگیرند و صهیونیست‌ها را شریک سیاسی – تجاری و امنیتی خود علیه ایران و جبهه مقاومت ضد صهیونیستی معرفی کنند.

دشمن صهیونیستی، حامیان ماورای بحاری و شرکای جدیدش در منطقه امیدوارند بتوانند حساسیت ملت‌ها علیه اشغالگران را تضعیف کنند و خطر اسرائیل را به فراموشی بسپارند. تلاش برای تقویت جایگاه و موقعیت اسرائیل در منطقه، از این دیدگاه به منزله اعلان جنگ علیه دنیای اسلام است و اگر با واکنش انفعالی و محدود ملت‌ها و دولت‌های اسلامی مواجه شود، بیم آن می‌رود که دشمن و حامیانش را برای اقدامات بعدی وسوسه کند.

غده سرطانی اسرائیل یک موجودیت جعلی است و تصمیمات این و آن هرگز نمی‌تواند بر ماهیت جعلی و ضداسلامی آن سرپوش بگذارد و آن را دوست و شریک برخی رژیم‌های فاسد عربی و اسلامی معرفی کند.

ناگفته پیداست که اگر خشم و خروش ملت‌ها و دولت‌ها علیه این تصمیم خطرناک آمریکای ترامپ فروکش کند و نتواند واشنگتن را از تصمیم اخیر ترامپ منصرف نماید، چه بسا که دیگران هم برای پیروی از ترامپ، روی بی‌تفاوتی دنیای اسلام حساب کنند.

طبعاً فلسطینی‌ها در خط مقدم جبهه مبارزات ضد صهیونیستی، نقش و مسئولیت سنگین‌تری را برعهده دارند ولی نباید خود را در این مصاف و رویاروئی نفس گیر، تنها ببینند بلکه لازم است با پشتگرمی دنیای اسلام برای مقابله با اشغالگران شرور به تلاش خود استمرار بخشند و حتی آنرا تشدید کنند. دنیای اسلام می‌تواند با تجدیدنظر در مناسبات خود با آمریکا به دوست و دشمن بفهماند که حاضر به تحمل چنین ذلت و ننگی نیست بلکه با آن مقابله می‌کند. دولت‌های اسلامی هم با مشاهده حمایت یکپارچه و معنی‌دار ملت‌ها از آرمان فلسطین و ملت مظلوم فلسطین لازم است با قدم‌های استوار و اراده‌ای خلل ناپذیر، تصمیمات روشن و موثری در این زمینه اتخاذ کنند و دشمن و حامیانش را از ادامه این راه بدفرجام مایوس نمایند.

تجربه موفق پیروزی‌های محور مقاومت علیه طرح‌های شیطانی صهیونیست‌ها و حامیانشان، درس‌های بزرگی را به ملت‌ها آموخته و افسانه شکست ناپذیر اسرائیل را برای همیشه باطل کرده است. سرنوشت محتوم اشغالگران صهیونیست از این دیدگاه دستان پرتوان ملت‌ها و پیوستن آنها به محور مقاومت شکل می‌گیرد. تنها از این راه است که می‌توان درس‌های تازه‌ای به آمریکا و سایر حامیان صهیونیسم داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین