|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
سفیر عراق در تهران گفت: ما به نیروهای نظامی و تسلیحاتی هیچ کشوری برای مقابله با تروریست نیاز نداریم البته قرارداد همکاری نظامی دفاعی با آمریکایی ها در مقابل تجاوز نیروهای خارجی داریم که آنها موظف به اجرای آن هستند.
محمد مجید الشیخ در نشست مطبوعاتی سفرای سوریه و عراق در تهران با عنوان «خطر تروریست بر امنیت جهانی» که امروز - سه شنبه - در ساختمان روزنامه ایران برگزار شد اظهارداشت: ملت عراق از ابتدا مخالف هرگونه دخالت خارجی بود.

وی افزود: موضع ما نسبت به سوریه نیز از ابتدا مخالفت با تروریست بوده است چرا که این کشور همواره مظهر مقاومت و همراهی محسوب می شده است.

سفیر عراق در تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری از رسانه بلومبرگ آمریکا، مبنی بر انتشار شایعاتی در خصوص حضور نیروهایی از ایران در عراق اظهارداشت: من باردیگر تاکید می کنم که ما به نیروها و تسلیحات هیچ کشوری نیاز نداریم این رسانه های غربی در کنار تروریست ایستاده اند و با جنگ تبلیغاتی تلاش می کنند بحران این کشور را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

وی همچنین بر اهمیت نقش ایران در حمایت از ملت و دولت عراق تاکید کرد و گفت: ما روزانه تماس های بسیاری از مردم ایران مبنی بر آمادگی آنان برای حضور در عراق و مقابله با نیروهای تروریستی داریم، اما باید اعلام کنم که دولت عراق توانایی و امکانات کافی برای مقابله با تروریست ها را دارد و نیازی به حضور نیروهای خارجی نیست.

به گفته وی دولت و ملت عراق از وحدت و تمامیت ارضی خود با تمام توان حمایت می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین