|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به افزایش فعالیت های تروریستی و خشونت آمیز درعراق و تشدید بحران در این کشور از سوی گروه تکفیری داعش، گفت:بدون تفاهم ریاض و تهران و همکاری این دو کشور،مناقشه عراق حل نخواهد شد.
ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ روز سه شنبه در گفت و گو با روزنامه بیلد،بر اهمیت نقش ایران به عنوان کشور کلیدی منطقه در حل بحران های منطقه ای تاکید کرد و افزود: گفت و گوهای مستقیم ایران و عربستان می تواند نقش ویژه ای در آرام کردن اوضاع عراق ایفا کند.

وزیر امور خارجه در عین حال نگرانی خود را از پیش روی اعضای گروه تکفیری داعش در شهرهای عراق اعلام و خاطرنشان کرد: دولت عراق باید برای مقابله با این اقدامات تروریستی به صورت فراگیر عمل کرده و سیاست هایش دربرگیرنده همه سلایق و گروه های سیاسی و مذهبی در این کشور باشد.

درهمین رابطه اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان درخصوص موضع این کشور در مورد پیشنهاد برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا مبنی بر ضرورت تغییر دولت در عراق برای پایان دادن به بحران این کشور،گفت: ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم تغییر دولت در این کشور را بخواهیم .

زایبرت افزود: اعتقاد ما بر این است که در عراق باید دولت و سیاستی حاکم شود که همه گروه های مردمی این کشور را در بر گرفته و نمادی از تامین و حفظ منافع همه اقشار و گروه های جامعه باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین