|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۹۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
در سال گذشته ۶۶ مورد اتفاق "نگران کننده بالقوه" نیز در جنگ یمن ثبت شده است. به این ترتیب تعداد این دست مواردی که نقض قوانین بین‌المللی در یمن محسوب می‌شود در حالی که تا ژانویه ۲۰۱۷ به ۲۵۲ مورد می‌رسید اکنون به ۳۱۸ مورد می‌رسد.
دولت انگلیس اعلام کرده از زمان آغاز جنگ یمن در دو سال پیش تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد پیشامد در این کشور که ناقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شوند را به ثبت رسانده است.

 به نقل از ایندیپندنت، آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده که وزارت دفاع این کشور از زمان آغاز تجاوز ائتلاف عربستان به یمن در دو سال پیش، تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد نقض قوانین بین‌المللی را در جریان این جنگ ثبت کرده است.

برت اظهار داشت: در سال گذشته ۶۶ مورد اتفاق "نگران کننده بالقوه" نیز در جنگ یمن ثبت شده است. به این ترتیب تعداد این دست مواردی که نقض قوانین بین‌المللی در یمن محسوب می‌شود در حالی که تا ژانویه ۲۰۱۷ به ۲۵۲ مورد می‌رسید اکنون به ۳۱۸ مورد می‌رسد.

این در حالی است که لندن به صدور مجوز برای فروش سلاح به ارزش بیش از ۴.۶ پوند به عربستان ادامه داده است.

سازمان ملل برآورد کرده که از زمان آغاز جنگ در یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۱۰ هزار تن در این جنگ کشته شدند.

نیروهای ائتلاف متجاوز عربی تحت رهبری عربستان متهم به کشتار غیرنظامیان در یمن در حملات هوایی خود به این کشور شده‌اند.

آلیستر برت در سخنرانی در یک نشست اضطراری مجلس عوام انگلیس اظهار داشت: ما از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۱۸ مورد اتفاق نگران کننده بالقوه را ثبت کرده‌ایم و این اتفاقات در چارچوب توصیه‌های وزارت دفاع انگلیس به دفتر امور خارجه و همسودی در دولت انگلیس اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: اطلاعات حساسی که از سوی افسران ارتباطی ارائه می‌شوند مورد استفاده مقر دائمی مشترک و مقام‌های وزارت دفاع به هنگام ارائه توصیه‌ها درباره قابلیت ائتلاف عربستان و تحلیل اتفاقات نگران کننده بالقوه ناشی از عملیات‌های هوایی انجام شده در یمن هستند.

آندرو اسمیت، مقام کمپین مبارزه با تجارت سلاح که دولت انگلیس را به خاطر فروش‌های سلاح به عربستان به دادگاه کشانده به روزنامه ایندیپندنت گفت: این ۳۱۸ مورد خیلی زیاد هستند و تنها موارد ثبت شده روی کاغذ محسوب می‌شوند و در زمره حملات واقعی که در آنها مردم واقعی کشته شدند قرار می‌گیرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین