|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۹۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
ایالات متحده همچنین نیروهای مسلح (ارتش) لبنان را یگانه نیروی محافظ برای لبنان می‌شناسد و فکر می‌کنم به منظور پاسداری از حاکمیت لبنان، باید تقویت و بار دیگر بر این مهم تاکید شود.
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که انتقال سفارت از تل‌آویو به اورشلیم (قدس) احتمالا زودتر از ۲ سال آینده انجام نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ رکس تیلرسون که روز جمعه ۱۷ آذر به همراه «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در یک نشست خبری سخن می گفت، به دیدار امروز خود با سعد حریری در پاریس اشاره کرد و گفت: آنچه درباره نخست وزیر حریری در نشست امروز مهم بود، این بود که وی بار دیگر پس گرفتن استعفای خود را تایید کرد و اطمینان داد که در مقام خود باقی می ماند و همکاری با دولت لبنان را ادامه می‌دهد تا دولت ائتلافی با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد و امور کشور را به پیش برده، برای انتخابات سال آینده آماده شوند، و همچنین امنیت خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به مذاکره درباره حزب الله گفت: موضوع حزب‌الله و فعالیت‌های آن در این راستا نیز در این نشست مطرح شد، و به نظرم گفت‌وگوهایی که انجام شد برای آینده لبنان مثبت است.

تیلرسون در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره گروه حزب الله لبنان افزود: اشاره کردم که در این نشست در مورد این که نقش حزب الله چه باید باشد و چه نباید باشد بحث شد. ایالات متحده همچنین نیروهای مسلح (ارتش) لبنان را یگانه نیروی محافظ برای لبنان می‌شناسد و فکر می‌کنم به منظور پاسداری از حاکمیت لبنان، باید تقویت و بار دیگر بر این مهم تاکید شود.

توصیه تیلرسون به عربستان: سنجیده‌تر اقدام کند

در بخشی از این نشست خبری همچنین یکی از خبرنگاران از وزیر خارجه آمریکا پرسید «با توجه به وضعیت داخلی عربستان سعودی و رویکرد اخیر آن کشور در قطر، یمن و لبنان، نقش ریاض در منطقه را چگونه می‌بیندید؟ آیا فکر می‌کنید ایران تنها نیروی تهاجمی در منطقه است؟».

در پاسخ تیلرسون گفت: ایالات متحده با قدرت از اصلاحات در پادشاهی عربستان سعودی حمایت می‌کند و فکر می‌کنم برای آینده عربستان سعودی مهم هستند؛ نه تنها برای ثبات، بلکه رفاه در آن کشور در آینده. در ارتباط با رویکرد ریاض در برابر قطر، جنگ یمن، و اوضاع لبنان، ما آنها (سعودی‌ها) را ترغیب می‌کنیم که «اندکی سنجیده‌تر» و «کمی باملاحظه‌تر» در اقدامات خود باشند و پیامدهای آن اقدامات را بطور کامل در نظر بگیرند. در مورد یمن، من و همچنین پرزیدنت ترامپ همین هفته خواستار پایان کامل محاصره یمن شدیم. تمامی بنادر بازگشایی شوند تا نه فقط کمک‌های بشردوستانه، بلکه نقل و انتقالات تجاری نیز به آن کشور از سر گرفته شود، به ویژه مواد غذایی که از این طریق به دست مردم می‌رسد و از عربستان سعودی می‌خواهیم اجازه دهد این دسترسی فراهم شود. در مورد لبنان، کارها به صورت مثبتی انجام شد، شاید حتی مثبت‌تر از قبل، چرا که بیانیه‌های بسیار محکمی در تاکید مجدد آینده لبنان صادر شد که می‌تواند کمک کننده باشند.

اختلاف نظر بر سر قدس

در نشست خبری روز جمعه، از تیلرسون درباره تصمیم پرزیدنت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس پرسیده شد که وی گفت این تصمیم گرفته شده اما اجرای ان زمان می برد.

تیلرسون گفت: این اقدام امسال اتفاق نمی افتد، احتمالا سال بعد هم اتفاق نمی افتد. به گفته وزیر خارجه آمریکا مقدماتی از جمله یافتن مکان سفارت، ساخت و تجهیز آن زمان بر است.

در این نشست خبری «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه هم درباره تصمیم پرزیدنت ترامپ نظر داد و گفت همانطور که پرزیدنت ماکرون گفته، فرانسه با این تصمیم مخالف است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین