کد خبر: ۱۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
شايد اپل همچنان در زمينه اپليکيشن پيشتاز باشد، اما آنطور که آمار و ارقام نشان مي دهد، اين گوگل است که با سرعت بسياري در حال رشد است. طبق تحقيقاتي که مؤسسه App Annie به عمل آورده، گوگل در طول ۱۲ ماه گذشته موفق شده تا درآمد خود از اپليکيشن هاي اندرويد را دو برابر کند.
شايد اپل همچنان در زمينه اپليکيشن پيشتاز باشد، اما آنطور که آمار و ارقام نشان مي دهد، اين گوگل است که با سرعت بسياري در حال رشد است. طبق تحقيقاتي که مؤسسه App Annie به عمل آورده، گوگل در طول ۱۲ ماه گذشته موفق شده تا درآمد خود از اپليکيشن هاي اندرويد را دو برابر کند.

جالب است بدانيد که اين رشد درآمد، سرعتي بيشتر از رشد تعداد اپليکيشن هاي جديد دارد. در حالي که تعداد اپليکيشن هاي اندرويد در سال گذشته تنها يک سوم افزايش داشته اند، گوگل توانسته آمار دانلود را به ۱.۵ برابر افزايش دهد و به تبع آن درآمد حاصله را نيز ۲.۴ برابر کند.

App Annie همچنين گوگل پلي را بر اساس نوع اپليکيشن ها نيز مورد بررسي قرار داده. در اين تحقيقات اپليکيشن هاي ارتباطي از لحاظ تعدد، مقدار دانلود و البته ميزان درآمد در صدر هستند. پس از برنامه هاي ارتباطي رتبه هاي بعدي به اپليکيشن هاي اجتماعي، ابزار ها و برنامه هاي حوزه سرگرمي اختصاص پيدا مي کند.

يکي از دلايل افزايش خيره کننده درآمد گوگل از اپليکيشن ها را مي توان گسترش برنامه هاي Freemium دانست. در اين مدل تجاري، توسعه دهندگان برنامه را به صورت رايگان عرضه مي کنند و سپس با استفاده از سيستم in-app purchase تلاش مي نمايند بابت خدمات اضافه در برنامه، هزينه اي را از کاربر دريافت کنند.

گوگل پلي هنوز راه زيادي را در پيش دارد تا از لحاظ درآمد به پاي اپ استور اپل برسد، اما آمار رشد اين مجموعه نشان از آن دارد که اکنون توسعه دهندگان اهميت بيشتري را براي سيستم عامل موبايل گوگل قائل مي شوند. و اين خبر بسياري خوبي براي کاربران اندرويد است؛

 کاربراني که معمولا بايد هفته ها پس از عرضه نسخه iOS صبر کنند تا نسخه اندرويد برخي از بازي ها و برنامه ها براي آن ها عرضه شود.

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین