|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
ما بر ضرورت برگزاری یک نشست فراگیر فلسطینی به صورت فوری برای بررسی اوضاع کنونی تاکید داریم. نمی‌توان با سیاست اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می‌شود، جز از طریق انتفاضه جدید علیه اشغالگران روبرو شد.
اسماعیل هنیه فردا (جمعه) را روز خشم و آغاز اقدامات گسترده برای انتفاضه "آزادی قدس و کرانه باختری" اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از سایت شبکه المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس عنوان داشت: ما در برابر یک برهه تاریخی قرار داریم که از قدس می‌گذرد. این تصمیم بسیار ظالمانه بوده و همزمان با سالگرد انتفاضه سنگ است که در شرایط بسیار سخت شبیه شرایط کنونی ما آغاز شد. هیچ انتفاضه‌ای در عصر کنونی ما پا نگرفت مگر آنکه با قدس در ارتباط بود.

وی در ادامه افزود: ما خواهان اتخاذ تصمیمات و تعیین استراتژی‌هایی برای مبارزه با این توطئه جدید علیه قدس و فلسطین هستیم. اسرائیل اصلا وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای خود تعیین کند و مشروعیت اشغالگران در خاک فلسطین به رسمیت شناخته نمی‌شود. قدس یکپارچه است و شرقی و غربی ندارد بلکه یک شهر فلسطینی و عربی – اسلامی به شمار آمده و مرکز کشور فلسطین محسوب می‌شود.

هنیه تاکید کرد: روند به اصطلاح صلح بار دیگر برای ابد به گور سپرده شد و چیزی به عنوان مبادله قرن وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ما بر ضرورت برگزاری یک نشست فراگیر فلسطینی به صورت فوری برای بررسی اوضاع کنونی تاکید داریم. نمی‌توان با سیاست اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می‌شود، جز از طریق انتفاضه جدید علیه اشغالگران روبرو شد. ما برای آغاز انتفاضه علیه اشغالگران که در واقع بیانگر حق مردم فلسطین در قبال قدس و کل فلسطین است، تلاش می‌کنیم. ما خواهان توقف هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل بوده و می‌خواهیم شرایط برای مقاومت در کرانه باختری علیه این تجاوز ایجاد شود. این تصمیم آمریکا اعلان جنگی علیه ملت ما در مقدس‌ترین اماکن اسلامی و مسیحی به شمار می‌آید هر کسی که فکر می‌کند ملت ما ممکن است، تسلیم شود، کاملا در توهم به سر می‌برد. اگر تجاوز به قدس و اعلام اینکه این منطقه یهودی است، نمی‌تواند باعث برگزاری نشست سران عربی شود، پس چه زمانی ممکن است این نشست برگزار شود.

هنیه تاکید کرد: ما به تمام نیروهای حماس دستورات لازم در خصوص آماده‌باش داخلی و روبرویی با مرحله آتی داده‌ایم. فردا روز خشم و آغازی برای اقدامات گسترده در خصوص انتفاضه‌ای است که نام آن "انتفاضه آزادی قدس و کرانه باختری" می‌باشد. فردا باید آغاز انتفاضه ملت ما در برابر اشغالگران باشد و ما مطمئنیم که پیروز خواهیم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین