|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰
آیا شما هم دائما کارهایتان را به فردا یا شنبه موکول می کنید؟ در حالیکه هیچ کدام از این شنبه ها نمی رسد که شما کارتان را شروع کنید.
 آیا شما هم دائما کارهایتان را به فردا یا شنبه موکول می کنید؟ در حالیکه هیچ کدام از این شنبه ها نمی رسد که شما کارتان را شروع کنید.

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که بخواهید کاری را انجام دهید و برای آن برنامه ریزی کرده باشید اما حوصله ی انجام آن کار را نداشته باشید؟ یا اینکه بی تفاوت انجام آن را به روزی دیگر بیندازید؟ حتی ممکن است با وجود مهم و ضروری بودن کارتان آن را فراموش کنید و هیچ وقت انجام ندهید.

به تعویق انداختن کارها عواقب منفی بسیاری دارد که یکی از مهم ترین آن ها کاهش کیفیت کارها و انجام نشدن یا در نهایت ناقص انجام شدن آن هاست.

شما می توانید عادت پشت گوش انداختن و کاهش بهره وری را با راه های زیر در خودتان کاهش دهید.

۱- تهیه یک لیست از کارهایی که باید انجام شود
بدون دانستن آنکه باید چه کار کنید، انجام دادن کارها سخت است. پس اولین گام نوشتن فعالیت های روزانه است، یعنی هر کاری که طی روز باید انجام شود را لیست کنید. برای آن که وقت و انرژی شما تلف نشود باید لیست کوتاهی تهیه کنید تا هم در وقت صرفه جویی شود هم با نگاه به آن ها احساس نکنید کلی کار عقب مانده دارید.

۲- دلیل پشت گوش انداختن را شناسایی کنید
بسیاری از ما عادت کرده ایم که کارهایمان را به تعویق بیاندازیم درواقع منشا این مشکل خودمان هستیم پس بهتر است از خودمان بپرسیم چرا این کار را می کنیم؟آیا خسته هستیم یا از انجام آن کار خوشمان نمی آید و فکر می کنیم از عهده انجام آن برنمی آییم؟شناسایی این دلایل کمک می کند تا با رفع آن ها تنبلی را کنار بگذارید.

۳- تعیین زمان
همیشه برای تشویق بچه ها به انجام کارهای شخصی برایشان زمان تعیین می کنیم، مثل یک مسابقه اما این روش روی خودمان هم می تواند کاربرد داشته باشد.شما می توانید برای خودتان ۳۰ دقیقه زمان برای انجام کارهای عقب افتاده درنظر بگیرید و ۵ دقیقه از آن را استراحت کرده و دوباره شروع کنید.این کار تمرکز شما را هم بیشتر می کند.
می توانید یک یادآور روزانه  (یا ساعتی) برای کاری که باید انجام دهید یا حداقل برای هدر ندادن وقت تنظیم کنید همچنین می توانید یادآورهایی را تنظیم کنید که به شما نقل وقول های انگیزه  بخش را ارائه می دهند.

۴- اولویت بندی کارها
سعی کنید کارهای مهم تر و دشوارتر را در ابتدای روز انجام دهید و کارهایی را که آسان تر هستند و آن ها را دوست دارید را برای آخرین ساعات برنامه ریزی کنید، در این صورت ذهن تان به دلیل خستگی در انتهای روز با کارهایی مواجه می شود که نیاز به درگیری ذهنی و انرژی زیادی ندارند.

۵- کم کردن حجم کاری
یکی از دلایل به تعویق انداختن کارها، سعی بر انجام کارهای زیاد است. اهداف اصلی را تشخیص دهید و ابتدا آن ها را انجام دهید. در این صورت احساس غرق شدن نخواهید داشت و می توانید از عهده کارها را به خوبی بربیایید.
سعی کنید هوشمندانه کارهایتان را انجام دهید اگر با یک کار می توانید کارهای دیگرتان را هم درکنارش انجام دهید، این کار بهتر از انجام چندکار و از دست دادن زمان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین