|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه سرانه آموزشی هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۲.۷ درصد است که متوسط کل کشور کمتر از ۱۰ و برای برخی دانشگاه‌ها کمتر از ۳ یا ۴ است، گفت: معدل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در امکانات رفاهی بیشتر از معدل کل کشور است.
رییس دانشگاه آزاد در خصوص رفع نگرانی خانواده ها از کنکور، گفت: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد اسلامی این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها چند بار در سال کنکور برگزار شود و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش قرار گیرد.

 فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مستقل آزمون های مقاطع مختلف این دانشگاه، گفت: این سؤال را باید از وزارت علوم و سازمان سنجش پرسید، این موضوع از نظر ما حل شده است، ولی باید ببینیم نظر وزارت علوم و سازمان سنجش در این زمینه چیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی عضو کمیته بررسی این موضوع است و پیشنهاد بنده بود حذف کنکور که مدت‌ها مسکوت باقی مانده، مورد بررسی مجدد قرار بگیرد، گفت: رئیس جمهور دستور داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای را تشکیل و این مسئله را در دستور کار قرار دهد تا برنامه عملیاتی حذف کنکور مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان سنجش منحل می شود یا خیر؟ گفت: بحث انحلال مطرح نیست، بلکه مسئله تغییر ساختار در دست بررسی است. در دنیا چند کنکور در سال برگزار می‌شود و یک فرد می‌تواند با بالاترین نمره‌ای که از کنکورها می‌گیرد در دانشگاه‌ها پذیرش شود.

وی در خصوص رفع نگرانی خانواده ها از کنکور، گفت: یکی از پیشنهادهای دانشگاه آزاد اسلامی این است که به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها چند بار در سال کنکور برگزار شود و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش قرار گیرد.

دکتر فرهاد رهبر خاطر نشان کرد: یک لولا میان نظام پرورشی و نظام آموزش عالی وجود دارد که بر این اساس ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی آن است، یعنی کلاس‌های کنکور، برگزاری آزمون و مسائل این‌چنینی دارای ۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی است که افرادی اجازه نمی‌دهند کنکور حذف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید ببینیم چه کسانی و به چه دلایلی نمی گذارند کنکور حذف شود، گفت: این طرح را دنیا اختراع کرده و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت سیستماتیک به منظور بررسی واحدها را در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کردیم، گفت: امکانات رفاهی باید در شأن دانشجویان باشد، اما نباید انتظار داشت که اگر دانشجویی خوابگاه مناسبی ندارد، برای او خوابگاه درست کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه سرانه آموزشی هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۲.۷ درصد است که متوسط کل کشور کمتر از ۱۰ و برای برخی دانشگاه‌ها کمتر از ۳ یا ۴ است، گفت: معدل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در امکانات رفاهی بیشتر از معدل کل کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص رفع مشکلات علیرضا کریمی کشتی گیر کشورمان اظهار داشت: ما اعلام می‌کنیم این کشتی گیر از افتخارات کشور است و وظیفه داریم به او کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهیم یک هفته با نام مقابله با استکبار داشته باشیم که یک روز آن روز دانشجو باشد، با اشاره به مراسم روز دانشجو، گفت: چنین جلسه‌ای در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی بی‌سابقه بود که رئیس هیأت موسس و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نزدیک صحبت دانشجویان را بشنوند و این مسئله حکایت از ایجاد فضای باز برای همه جناح‌ها دارد، ولی نباید وجه استکبارستیزی را از ۱۶ آذر بگیریم.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی از مشکلات جدی کشور است، گفت: بنده در دانشگاه تهران از نظرات دانشجویان در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه استفاده کردم و اکنون نیز استفاده می‌کنم. از دانشجویان درخواست دارم درباره این مسائل فکر کنند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین