|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
شاید سقوط داعش در ظاهر نظامی بود، ولی باید دانست سقوط یک تفکر است که پشت سر داعش قرار دارد. امروز استبداد سعودی هرقدر هم بتواند تروریست‌ها را تجهیز کند، باید بداند نمی‌تواند در حرکت محور مقاومت خللی ایجاد کند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سعودی‌ها و آمریکایی‌ها برای این که بتوانند اسلام سعودی را جایگزین اسلامی ناب محمدی کنند، میلیاردها دلار هزینه کردند؛ ولی به نتیجه خاصی نرسیدند. آنها نتوانستند با نمونه بودن ایران مقابله کنند.

 «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین روز برگزاری سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران گفت:حکومت اسلامی می‌تواند تمدن نوین اسلامی را محقق کند که پیرو اسلام ناب محمدی بوده و اسلام را در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... اجرا کند. اگر هم تشکیل حکومت اسلامی محقق نشود، باید ایجاد تمدن نوین اسلامی را از طریق گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی دنبال کرد.

وی با تأکید بر این که ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند تبیین و معرفی نمونه‌ای از حکومت و جنبش اسلامی است، خاطرنشان کرد: این نمونه باید جذابیت داشته و بتواند افراد را به خود جذب کند. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بهترین نمونه از حکومت اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. چون این حکومت اندیشه‌های مختلفی همانند مردم سالاری دینی را مطرح می‌کند تا بر جامعه اسلامی تأثیرگذار باشد.

شیخ قاسم ادامه داد: حزب‌الله لبنان نیز نمونه‌ای بارز از جنبش و گروه اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. چون این گروه اسلامی توانست نمونه مقاومت را ارائه دهد. حزب‌الله در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرد و به جوانان آموخت که نباید در برابر ظلم سکوت کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که جهان استکبار با نمونه بودن ایران و حزب‌الله برای دیگر جوامع اسلامی مخالف است، گفت: خیال نکنیم دشمنیِ آمریکا و صهیونیست‌ها با ایران به سبب مسائل سرزمینی است، بلکه دشمنی اصلی به خاطر این است که امروز ایران و حزب‌الله نمونه‌ای از حکومت و گروه اسلامی را برای امت اسلامی و حتی غیراسلامی معرفی کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه آمریکا و سعودی‌ها می‌خواهند به جای اسلام ناب محمدی، اسلام سعودی را جایگزین کنند، تأکید کرد: سعودی‌ها و آمریکایی‌ها برای این که بتوانند اسلام سعودی را جایگزین اسلامی ناب محمدی کنند، میلیاردها دلار هزینه کردند؛ ولی به نتیجه خاصی نرسیدند. آنها نتوانستند با نمونه بودن ایران مقابله کنند. البته ممکن است در گوشه و کنار کارهایی انجام داده باشند، ولی نمی‌توانند محور مقاومت به رهبری ایران را از هدف اصلی خود دور کنند.

شیخ قاسم با بیان این که محور مقاومت به سبب مقابله با تکفیری‌ها در عراق، سوریه، لبنان و... خود را در تاریخ ثبت کرد، اذعان داشت: شاید سقوط داعش در ظاهر نظامی بود، ولی باید دانست سقوط یک تفکر است که پشت سر داعش قرار دارد. امروز استبداد سعودی هرقدر هم بتواند تروریست‌ها را تجهیز کند، باید بداند نمی‌تواند در حرکت محور مقاومت خللی ایجاد کند.

وی افزود: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با اتحاد خود محور شرارت را علیه محور مقاومت تجهیز می‌کنند. ولی پرسش ما این است که چرا آمریکا و اسرائیلِ غاصب با یکدیگر متحد شوند ولی کشورهای اسلامی اتحاد نداشته باشند؟ ما باید وحدت را گزینه اصلی خود قرار دهیم و این وحدت حول محور ایران شکل گیرد. اتحاد با ایران برای رسیدن به اهداف مختلف بسیار مهم است. دشمنان نباید آینده ما را بسازند، بلکه خومان برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که وحدت باید براساس عنوان‌های وحدت تعریف شود، گفت: فلسطین باید مرکز این وحدت باشد. نباید فلسطین فراموش شود. ما هیچ گونه تعاملی با دشمن را نمی پذیریم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین