|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
مديرعامل شركت دخانيات ايران از توليد سيگار تير اسليم مشكي بر اساس استانداردهاي روز دنيا در مجتمع دخانيات تهران خبرداد.
معصوم نجفيان تاكيد كرد كه اين محصول مي تواند به عنوان رقيبي براي محصولات مشابه خارجي مطرح شود.

وي اظهار داشت: بايد با ارتقا كمي و كيفي محصول و توليد بر اساس آخرين استانداردهاي روز دنيا، از مضرات سيگار هاي توليدي بكاهيم چه بسا اعتقاد داريم كه تحت هر عنوان سيگار كالايي مضر است و براي سلامتي انسانها بسيار زيانبار است.

مديرعامل شركت دخانيات ايران سپس بر حفظ برندهاي ( نشان تجاري) اين شركت تاكيد كرد و گفت: برند با ارزش ترين دارايي يك شركت است و ما تلاش خواهيم كرد ضمن حفظ و اعتبار برند شركت، بازار مصرف را با توليدات كيفي تامين كنيم.

نجفيان ورود صنعت دخانيات كشور به توليد سيگار با فناوري نانو را حركتي مهم در راستاي ارتقاي كيفيت توليدات داخلي دانست و افزود: يكي از آمارهايي كه در كشورمان همه ساله بر ميزان آن افزوده مي‌شود، قاچاق سيگار است كه علاوه بر تبعات منفي و زيان باري كه در بحث سلامت و بهداشت جامعه دارد در عرصه فعاليتهاي اقتصادي نيز به شدت مخرب است ، بنابراين با توليد و ارتقا كمي و كيفي محصول با فناوري نانو در صدد بستر سازي و ايجاد ظرفيت هاي جديد توليدي در شركت دخانيات هستيم تا بتوانيم با تكيه بر الگوها و فناوري هاي نوين توليدي در ارتقا صنعت دخانيات و مبارزه با پديده قاچاق نقش اساسي و محوري را ايفا كنيم.

وي توليد سيگار تير اسليم مشكي، بهمن سوپر اسليم مشكي و توليد سيگار با فناوري نانو در مازندران را گامي مثبت در راستاي صادرات محصولات ايراني به خارج از كشور اعلام كرد.
مديرعامل شركت مخابرات ايران اظهار داشت: خوشبختانه شركت دخانيات نيز وارد قلمرو علمي كارآمد در توليد سيگار شده كه مي تواند نقش بزرگي را در مبارزه با قاچاق كالاي دخاني داشته باشد.

وي يادآورشد: در واقع توسعه توليد محصولات دخاني با فناوري نانو مي تواند ضمن گسترش تجارت خارجي صنعت دخانيات كشور و متنوع سازي بازارهاي هدف سيگار ايراني بر اساس استانداردهاي روز دنيا تاثير به سزايي در مقابله با پديده قاچاق داشته باشد.

نجفيان درخصوص وضعيت كشاورزي دخانيات نيز گفت: كشت توتون جهت توليد محصولات دخاني با تاكيد بر ارتقا سطح كيفي و كمي به منظور تامين نياز توتون كارخانجات سيگارسازي و در امر صادرات و با هدف افزايش سهم مصرف توتونهاي داخلي در توليد سيگارتهاي داخلي يكي از نيازهاي اساسي است كه خوشبختانه در برخي استانها بويژه استانهاي گلستان و كردستان به صورت چشمگيري افزايش يافته است.

وي تاكيد كرد: انجام اين امر با رويكرد ارتقا كيفي محصول توليدي ، از خروج بيهوده ارز و مصرف كالاي قاچاق جلوگيري مي كند كه البته اين مهم با عنايت و پشتيباني مسئولين مربوطه ، قابل عملياتي شدن است.

نجفيان در خصوص صادرات كالاي دخاني و بازارهاي هدف نيز گفت: شركت دخانيات ايران از طريق تدوين سياست‌هاي اقتصادي خود به ويژه در بخش صادرات، منطبق با موقعيت خود بازار هدف را تعريف و توانسته است با رقابت پذيري با رقبا، توانايي خود را براي افزايش سهم بازار مصرف داخل و ايجاد و تقويت سهم خود در بازارهاي بين‌المللي تعريف و اجرايي كند.

وي افزود: در همين راستا هم اكنون با افتتاح دفتر فروش تنباكوي زرد طلايي در لبنان و صادرات سيگار به كشورهاي همجوار ، كارهاي اوليه آن انجام شده است.

مديرعامل شركت دخانيات درخصوص راه اندازي خطوط توليد سيگار در سقز گفت: با راه اندازي خطوط توليد سيگار در سقز با دو برند وارد بازار مصرف عراق خواهيم شد و سقز مي تواند به عنوان يك سكوي صادراتي نقش مهمي را در امر صادرات ايفا كند.

وي خاطرنشان كرد: براي راه اندازي خطوط توليد سيگار در شهرستان سقز اهتمام جدي وجود داشته ، زيرا دخانيات سقز مي تواند در كنار تامين نياز داخل، در بحث صادرات نيز امكان خوبي براي پيشرفت به وجود آورد.

نجفيان با اعلام حضور مقامات عاليرتبه كشور كرواسي در مراسم افتتاحيه خطوط توليد سيگار مشترك با كمپاني TDR كرواسي نيز يادآور شد: توليدات اين مجتمع با فناوري نانو در كشور انجام خواهد شد كه مي تواند در راستاي صادرات كالاي دخاني به كشورهاي همجوار استانهاي شمالي بسيار تاثير گذار باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین