|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۹۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
البته امت اسلامی پیروز می‌شود و راه رسول‌الله را ادامه می‌دهد. همانگونه که شاهد هستیم، در عراق، سوریه، لبنان و ... پیروزی‌های مختلفی به سبب حمایت ایران اسلامی که در وعده خود صادق است برای مسلمانان حاصل شده است. محور مقاومت ستون اسلام است. اگر این ستون نابود شود، اسلام نابود می‌شود.
مفتی اعظم سوریه از تشکیل مجمع اتحادیه علمای اسلام در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان خبر داد.

 شیخ احمد بدرالدین حسون، روز سه‌شنبه (14 آذرماه) در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک میلاد نبی اکرم (ص) به بررسی وضعیت جهان اسلام پرداخت و با اشاره به شرایط امت اسلامی اظهار کرد: مسلما پیامبر اسلام از وضعیت کنونی جهان اسلام راضی نبوده و غمگین‌اند؛ در این شرایط علما و رهبران جهان اسلام چه کاری انجام  می‌دهند؟

وی ادامه داد: البته امت اسلامی پیروز می‌شود و راه رسول‌الله را ادامه می‌دهد. همانگونه که شاهد هستیم، در عراق، سوریه،  لبنان و ... پیروزی‌های مختلفی به سبب حمایت ایران اسلامی که در وعده خود صادق است برای مسلمانان حاصل شده است. محور مقاومت ستون اسلام است. اگر این ستون نابود شود، اسلام نابود می‌شود.

مفتی اعظم سوریه یادآور شد: امروز سوریه و عراق به پیروزی رسیده، چون افزون بر حمایت ایران، مردم نیز جان و مال‌شان را داده‌اند. البته تنها جنگ نظامی در سوریه تمام شده، ولی باید به جنگ فرهنگی و تمدنی ادامه بدهیم. پیروزی سوریه از برکات وحدت است، ملت و ارتش سوریه در جنگ با دشمن از قول خدا که چنگ زدن به ریسمان وحدت بود، دور نشد. ما در برابر تمامی افراد حتی کسانی که علیه ما سلاح برداشته‌اند، دست صلح و  دوستی دراز کرده‌ایم.

حسون در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواستند جنگ سوریه را جنگی قومی میان شیعه و سنی معرفی کنند گفت: باید از دشمنان پرسید چه کسانی در مساجد فرزندان و خانواده‌های شیعه و سنی را کشت؟ چه کسانی در مسجد افرادی که در حال تفسیر بودند را کشت؟ از رهبران القاعده و داعش باید پرسید وقتی آمریکا به بمباران مردم سوریه مشغول بود، چه کسی توانست موضع را خاتمه دهد؟ جز ایران بود! سوریه با وحدت ایجاد شده توسط ایران اسلامی پیروز شد و ایران همچنان این رسالت بزرگ را ادامه می دهد.

وی یادآور شد: وحدت و اندیشه تقریب راه مستقیم اسلام است. امروز راه مستقیم مشخص است. این راه از تهران تا قدس کشیده شده، ما وحدت و تقریب را در دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، مساجد و غیره ادامه می‌دهیم. البته حضور در این اجلاس به معنای پایان وظیفه ما در قبال وحدت نیست. مجمع  اتحادیه علمای اسلام درعراق، سوریه، پاکستان و افعانستان باید تشکیل شود تا تمامی توطئه‌های دشمنان برای فراموش کردن مسئله فلسطین از بین برود. ما این راه را ادامه می دهیم.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین