|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۹۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
وضع نظام جمهوری اسلامی در قبال صهیونیست‌ها روشن و شفاف است و بحث جدیدی نیست. در طی 39 سال گذشته جمهوری اسلامی سعی کرده در زمینه‌های مختلف از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی که این سرزمین را به زور و حتی خونریزی اشغال کرده است، دفاع کند.
معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان، گفت: ظرف 20 روز آینده انتخابات 12 فدراسیون برگزار خواهد شد و انتخابات والیبال نیز به زودی انجام می شود.

محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران درباره موضع وزارت ورزش و جوانان پیرامون موضوع علیرضا کریمی،‌ اظهار کرد: موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال صهیونیست‌ها روشن و شفاف است و بحث جدیدی نیست. در طی 39 سال گذشته جمهوری اسلامی سعی کرده در زمینه‌های مختلف از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی که این سرزمین را به زور و حتی خونریزی اشغال کرده است، دفاع کند. در حقیقت ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و این بحث جدیدی نیست. تعجب می‌کنم که چرا برخی از دوستان فکر می‌کنند اتفاق جدیدی در خصوص رژیم صهیونیستی رخ داده است. منشا اصلی بحث‌هایی که در حال حاضر در یمن،‌ عربستان،‌ سوریه، عراق و همچنین داعش پیش می‌آید، صهیونیست‌ها هستند. حتی در اختلاف بین مسلمانان نیز رژیم صهیونیستی دست دارد. مشخص است که موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی شفاف است و وزارت ورزش و جوانان سعی می‌کند از تمام ابزارهای قانونی خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در فدراسیون کشتی رسول خادم خود به عنوان رییس فدراسیون و عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی پیگیر این مساله است تا آسیبی به کشتی وارد نشود. وزارت ورزش نیز تمام قد در کنار کشتی خواهد بود و از سایر دستگاه‌ها به ویژه دیپلمات‌های خارجی برای حمایت از کشتی بهره خواهد گرفت.

داورزنی همچنین در رابطه با بحث بازنشسته‌ها و اینکه بعد از کناره‌گیری مشحون از ریاست فدراسیون بسکتبال، وضعیت سایر بازنشسته‌ها چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش خود را ملزم می‌داند قانون را رعایت کند. تکلیف کسانی که در حال حاضر بازنشسته هستند را قانون مشخص کرده و آنها ملزم به رعایت قانون هستند. ضمن اینکه امروز تمام کسانی که از منابع دولتی استفاده می‌کنند باید به این مساله پی ببرند که باید ملزم به رعایت قانون باشند. البته باشگاه‌ها و نهادهایی که به شکل خصوصی اداره می‌شوند و از منابع دولتی بهره نمی‌گیرند، مستثنی از این قانون هستند و ما در خصوص افراد بازنشسته که مربوط به باشگاه‌های خصوصی هستند کاری نداریم.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادامه داد: امروز کسانی که به عنوان رییس و نایب رییس از منابع دولتی استفاده می‌کنند قانون به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که بعد از بازنشستگی همچنان در این سمت باقی بمانند اما می‌توانند به عنوان مشاور در خدمت فدراسیون‌های خود باشند و یا اگر پست‌های جهانی و آسیایی دارند در این پست‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

او خاطرنشان کرد: مشحون یکی از مدیران بسیار موفق در بستکبال بوده است و در ۳۵ سال گذشته رابطه خوبی با وی داشته‌ام اما به هر شکل وی و سایر روسای فدراسیون‌ها که به دلیل منع قانونی نمی‌توانند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت خود را ادامه بدهند باید به قوانین احترام بگذارند.

داورزنی همچنین درباره برگزاری انتخابات سایر فدراسیون‌ها، افزود: امروز اولین مجمع فدراسیون نابینایان و کم بینایان برگزار شد و ما بنا داریم تا ظرف ۲۰ روز آینده، ۱۲ مجمع دیگر را برگزار کنیم تا هر چه سریعتر وضعیت فدراسیون‌هایی که دوره ریاست آنها به پایان رسیده است مشخص شود تا بتوانند برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌های خود را بدون دغدغه پیش ببرند و آسیبی به برنامه‌های آنها وارد نشود.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای همچنین در خصوص بازنشسته بودن دو نفر از اعضای هیات مدیره استقلال، گفت: من در جریان این قضیه نیستم و بررسی لازم را نیز انجام نداده‌ام. البته دوستان در هیات مدیره باشگاه‌ها بررسی می‌کنند که اگر کسی مشمول چنین قانونی باشد باید زودتر وضعیت این نفرات نیز مشخص شود.

او همچنین در خصوص رای دیوان عدالت در خصوص فدراسیون تیراندازی، اظهار کرد: موضوع دیوان عدالت اداری در خصوص فدراسیون تیراندازی در دست بررسی است و وزارت ورزش و جوانان نیز از طریق معاونت حقوقی خود این مساله را پیگیری می‌کند تا زودتر وضعیت این فدراسیون نیز تعیین تکلیف شود. ما با توجه به بحث‌هایی که به دفعات متعدد در دیوان عدالت انجام داده‌ایم جلسات زیادی را با دوستان در این خصوص داشتیم اما هنوز تا زمانیکه نتیجه نهایی حاصل نشود نمی‌توانیم بگوییم که رای دیوان عدالت در خصوص تیراندازی به چه شکل خواهد بود.

داورزنی درباره انتخابات فدراسیون والیبال، بیان کرد: مقدمات اولیه برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون والیبال نیز انجام شده است، ثبت‌نام‌ها صورت گرفته و ظرف ۱۵ روز آینده انتخابات این فدراسیون نیز برگزار می‌شود.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در رابطه با اساسنامه فدراسیون ورزشی نیز تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های نظارتی و همچنین وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا اساسنامه مصوبی که کلیه مقررات داخلی و بین‌المللی را رعایت  کرده در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار بدهد تا مشکلی برای برگزاری انتخابات نداشته باشیم. ما نیز سعی می‌کنیم اساسنامه فدراسیون‌ها را به جد دنبال کنیم تا پس از تصویب در فدراسیون‌های جهانی و همچنین هیات دولت بر اساس این اساسنامه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداشته باشیم. بر اساس ایراداتی که مجامع بین‌المللی از اساسنامه فدراسیون‌ها گرفته بودند دخالت دولت در اساسنامه‌ها بود که امروز این ایرادات برطرف شده و ما بر اساسنامه جدید که در اختیار فدراسیون‌ها قرار داده‌ایم تلاش‌مان بر این است که دیگر مشکلی برای برپایی انتخابات هیچ کدام از فدراسیون‌ها نداشته باشیم. البته در اساسنامه قبلی ۷۰ درصد موضوع اساسنامه بین فدراسیونها مشترک بود و تنها ۲۵ درصد متفاوت که سعی کردیم این ۲۵ درصد را رفع کنیم و ساختار آن را مطابق با قوانین داخلی و بین‌المللی به تصویب برسانیم.

او افزود: در خصوص اساسنامه فدراسیون کشتی، رسول خادم و همچنین اتحادیه جهانی کشتی همکاری بسیار خوبی را با وزارت ورزش و جوانان داشتند و ما توانستیم در کمترین زمان ممکن اساسنامه این فدراسیون را مطابق اساسنامه جدید مصوب کنیم. فدراسیون تیروکمان نیز که اساسنامه آن در چهار سال گذشته به تصویب فدراسیون جهانی رسیده بود تا حدودی با اساسنامه جدید متفاوت بود که ما طی صحبتی که با رییس فدراسیون داشتیم، ‌وی اساسنامه فدراسیون را به فدراسیون جهانی تیروکمان ارسال کرد که امروز مقدمات کار اساسنامه این فدراسیون فراهم شده و منتظر ارسال اساسنامه از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا پس از تصویب در هیات دولت، انتخابات این فدراسیون را نیز برگزار کنیم تا این فدراسیون و سایر فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در رابطه با اختلاف کی‌روش با فدراسیون فوتبال در زمینه برپایی اردوهای تدارکاتی برای حضور در جام جهانی فوتبال، گفت: وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت از تیم ملی فوتبال، ‌کمیته‌ای را در وزارت تشکیل داده است و تمام قد از تیم ملی حمایت می‌کند تا بتواند حضور قدرتمندی در جام جهانی فوتبال داشته باشد. حتی سعی خواهیم کرد در کنار فدراسیون فوتبال باشیم تا از برنامه‌ای که تاج و همکاران و سرمربی این تیم تنظیم کرده است در جهت برپایی اردوهای تدارکاتی حمایت لازم را از تیم ملی داشته باشیم. همچنین نگاه دولت به تیم ملی کاملا حمایتی است و وزارت ورزش و جوانان نیز موظف است در کنار فدراسیون فوتبال باشد تا دغدغه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی نداشته باشد و بتواند در آرامش برنامه‌های خود را اجرا کند.

داورزنی درباره کناره‌گیری مقصودلو از کاندیداتوری فدراسیون کبدی و امکان حضور دوباره او در انتخابات، گفت: جا دارد از مجموع زحماتی که فدراسیون کبدی به ویژه مقصودلو در طی این مدت داشته تشکر کنم و از میزبانی خوبی که استان گلستان در برگزاری مسابقات کبدی داشت و به ویژه از استاندار گلستان مناف هاشمی تشکر ویژه داشته باشم. البته ۹۹ درصد از کار برگزاری مسابقات بسیار خوب بود و تنها یک درصد به خاطر حاشیه هایی که در برگزاری مسابقه ایجاد شد این فدراسیون را به حاشیه برد که چنین حاشیه‌ای زیبنده ورزش کشور نیست. آرزو می‌کنم در انتخابات این فدراسیون که در ۲۵ آذر برگزار می‌شود به زودی رییس این فدراسیون تعیین شود و حاشیه‌های فدراسیون به اتمام برسد. البته مقصودلو تا زمان برگزاری مجمع به عنوان رییس این فدراسیون است اما در انتخابات حضور نخواهد داشت.

او در پایان در خصوص جانشین طاهری پس از رفتن از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، افزود: این از اختیارات وزیر ورزش است که به عنوان رییس مجمع این دو باشگاه جانشین وی را تعیین کند. من دخالتی در این موضوع ندارم اما آرزوی موفقیت برای طاهری دارم زیرا معتقدم وی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و ما باید از توانمندی‌های وی در ورزش کشور استفاده کنیم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین