|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
نیکولا تسلا، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندانی که تاکنون جهان به خود دیده است. او بارها اعلام کرده بود که از زمان خودش بسیار جلوتر است. نیکولا تسلا فیزیک‌دان و مهندس صربستانی آمریکایی بود.
نیکولا تسلا، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندانی که تاکنون جهان به خود دیده است. او بارها اعلام کرده بود که از زمان خودش بسیار جلوتر است. نیکولا تسلا فیزیک‌دان و مهندس صربستانی آمریکایی بود.

او در زمان حیاتش شاهکارهایی را در علم و فن‌آوری از خودش به‌جای گذاشت. نیکولا تسلا پیشگام فن‌آوری‌های رادیویی، الکتریکی و تلویزیونی بود که امروزه به طرز وسیعی استفاده می‌شود. اما او در همین حال بر روی اختراعاتی کار می‌کرد که فراتر از زمان خودش و حتی زمان ما بود.

در سال ۱۸۹۳ میلادی، نیکولا تسلا بر روی ماشینی کار می‌کرد که نوسانات برق را به‌صورت متناوب تولید می‌کرد. این ماشین با بالا و پایین کردن طول امواج می‌توانست برق تولید کند. پس از ثبت اختراع این ماشین، او به خبرنگاران گفت که از این ماشین در لابراتوار مهندسی نیویورک استفاده‌های دیگری نیز می‌کند. تسلا به خبرنگاران گفت که هنگام آزمودن این ماشین قدرت آن به‌قدری زیاد بود که زمین آزمایشگاه را به لرزه درآورده بود.

تسلا در حین آزمایش شدت‌جریان الکتریسیته را افزایش می‌داد و دستگاه صداهایی عجیب از خودش تولید می‌کرد. وی به خبرنگاران گفت که جریان برق به‌قدری قوی بود که ماشینش از روی زمین کنده شد و به هوا رفت.

نیکولا تسلا می‌گوید که وزن ماشین بسیار سنگین بوده و زمانی که دستگاهش به هوا رفته او با زدن ضربات با چکش به دستگاهش آن را خورد کرده است. تسلا باور داشت که اگر ماشینش را خورد نمی‌کرد صدای آن تمام ساکنان ساختمان را کر می‌کرد. او در ادامه به خبرنگاران گفت که بعدازاین حادثه خودروهای امداد و پلیس به محل وقوع آمدند. تسلا به دستیارانش گفت که هیچی به افسران پلیس نگویند و تنها به آن‌ها ذکر کرد که آن‌ها در حل تکان‌های زمین‌لرزه را حس کرده‌اند. در این آزمایش کسی آسیب ندید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین