|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
فرمانده انتظامی پایتخت از عملیات شب گذشته مأموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و دستگیری هزار نفر معتاد متجاهر، 300 خرد‌ه‌فروش مواد، انهدام 7 باند فروش عمده موادمخدر و کشف 54 کیلو مواد مخدر خبر داد.
 فرمانده انتظامی پایتخت از عملیات شب گذشته مأموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و دستگیری هزار نفر معتاد متجاهر، 300 خرد‌ه‌فروش مواد، انهدام 7 باند فروش عمده موادمخدر و کشف 54 کیلو مواد مخدر خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح دستگیری معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در ادامه سلسله عملیات‌هایی که به طور مستمر شروع شده از شب گذشته همه یگان‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با هماهنگی مقام قضایی توانستند هزار نفر معتاد متجاهر و 300 خرده‌فروش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این عملیات 7 باند عمده مواد مخدر منهدم و 50 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که در 20 روز گذشته با اشراف اطلاعاتی مأموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موفق به کشف 2 تن مواد مخدر شدند، اعلام کرد:‌ بحث مبارزه با معتادان متجاهر به خصوص کارتن‌خواب‌ها در دستور کار پلس است چرا که امین امر مطالبه اصلی مردم است و به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه این معتادان بعد از دستگیری و گذراندن مدت کمی آزاد می‌شوند، گفت:‌پلیس خسته نخواهد شد اگر چه بعضی از آنها را 7، 8 و حتی 20 بار دستگیر کرده است اما طبق تکلیف و مأموریت خود عمل خواهد کرد.

سردار رحیمی افزود: اگر بخواهیم که اتفاق مثبتی در این زمینه به وقوع بپیوندد باید دستگاه‌های دیگر پای کار بیایند، اگر ما معتادان متجاهر را دستگیر نکنیم آنها دیگران را دستگیر می‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر این مطلب که اکثر مصرف کنندگان زورگیر و خفت‌گیر هستند، بیان داشت: اغلب این‌هایی که مصرف‌کننده هستند برای تأمین مواد خود سرقت‌های خرد، زورگیری و خفت‌گیری را انجام می‌دهند و هم خرده‌فروش هستند و هم مصرف‌کننده.

عالی مقام انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که بالغ بر 10 هزار نفر معتاد متجاهر در تهران وجود دارد، گفت:‌ در آخرین جلسه‌ای که داشته‌ایم قرار شد که یک ماه دیگر ماندن دستگیرشدگان در بازپروری‌ها تمدید شود.

وی به مجموعه‌های بهاران اشاره کرد و گفت:‌ مجموعه‌های بهاران که هزینه‌های زیادی داشته در 13 نقطه خالی است؛ باید معتادان بعد از بازپروری وارد این مجموعه شوند که هم اکنون این مجموعه خالی مانده است.

سردار رحیمی در خصوص اینکه بسیاری از دستگیرشدگان می‌گویند معتاد نیستند بلکه بیمار هستند،‌خاطرنشان کرد: خرده‌فروش بیمار نیست و معتاد هم معتاد است؛ تا معتاد نباشد مواد مخدر نیست چرا که تا وقتی تقاضا هست توزیع‌کننده و عمده‌فروش فعال است بنابر این باید فکر جدیدتری در این زمینه داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین