|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۹۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
رفیق دوست با اشاره به اظهارات تیلرسون وزیر امورخارجه امریکا مبنی بر اینکه ما امیدمان به صداهای مخالف در ایران است، تاکید کرد: باید همه جناح ها این‌ مساله را مورد توجه قرا دهند که دشمن به دنبال اختلافات داخلی در ایران است.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آنچه باعث شد رای‌ها، یک مرتبه به صورت میلیونی بالا برود کار غلط احمدی‌‌نژاد مبنی بر توزیع پول در بین مردم بود که رای دهند و من از روز اول با آن مخالف بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛محسن رفیق دوست در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ضرورت وحدت ملی بعد از انتخابات اظهار داشت: باید این وحدت را حفظ کرد، البته به صورت طبیعی در هر کشوری که دشمن آشکار می‌شود انسجام داخلی ایجاد خواهد شد و اکنون هم احساس شد که دشمن به ما نزدیک شده است و این انسجام که اکنون فراهم آمده باید حفظ شود.

وی در پاسخ به اینکه همیشه وحدت مبتنی به حضور دشمن چندان مطلوب نیست، آیا نباید بر اساس عقلانیت جناح‌ها با هم بنشینند و گفتگوی ملی داشته باشند،گفت: زمانی که امام خمینی(ره) آمد بر وحدت کلمه تاکید داشتند که همه یک حرف بزنند و در اصول نباید اختلاف داشته باشند. بنابراین وقتی جناح‌‌ها در این دایره قرار بگیرند چه اشکالی دارد که روش‌ها با هم فرق داشته باشد.

رفیق دوست گفت: برای انسجام نباید فشار یا اجباری باشد بلکه باید ضرورت آن احساس شود، کما اینکه تصوری پیدا شد که بین دولت و سپاه شکافی وجود دارد و دولت و سپاه آن را فهمیدند و زود ترمیم کردند و نگذاشتند دشمن نفوذ کند و این را باید جناح‌های سیاسی هم بفهمند.

رفیق دوست با اشاره به اظهارات تیلرسون وزیر امورخارجه امریکا مبنی بر اینکه ما امیدمان به صداهای مخالف در ایران است، تاکید کرد: باید همه جناح ها این‌ مساله را مورد توجه قرا دهند که دشمن به دنبال اختلافات داخلی در ایران است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بخشی از اصلاح طلبان را قبول دارم و بخشی را هم قبول نداشته و آنها را برانداز می‌دانم، اظهارداشت: در کشور ما مسئله ولایت فقیه غیر از اینکه سیستم نو حکومت در جهان معاصر است امتیازی محسوب می‌شود که هیچ کشوری از آن برخوردار نیست و باید همه از این ظرفیت استفاده کنند.

وی درباره تلاش برخی اصولگرایان مبنی بر اصلاح طلب هراسی، بیان کرد: با این رفتار باید مخالفت کرد. البته یکی از کارهای ما همیشه مخالفت با این رفتارها بوده است اما در زمان مرحوم عسگر اولادی به دلیل اینکه ایشان دارای وجهه اجتماعی وسیعی بود اقداماتش بیشر مشهود می‌شد.

وی درباره اینکه شما دراین رابطه چه قدمی برداشته‌اید، بیان‌کرد: صحبت‌هایی که در محافل مختلف برای انسجام ملی مطرح می‌شود مبنی بر این است که ما برای اصلاح‌طلبان ولایتی همان قدر جایگاه در حکومت قائلیم که برای اصولگرایان میانه رو قائل هستیم و همچنین تندروهای اصولگرا را تایید نمی‌کنیم.

این فعال اصولگرا گفت: آقای خاتمی را آدم خوبی می‌دانم و انشاءالله زودتر مسئله‌ای که برایش ایجاد شده برطرف می‌شود ولی آنهایی که نگذاشتند مسائل مربوط به آقای خاتمی حل شود اکنون دارند از اطراف ایشان کنار می‌روند، لذا از اطرافیان خاتمی هستند که اجازه حل مسائل را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در پایان ریاست جمهوری خاتمی به عنوان یک اصولگرا نزد ایشان رفتم و از او تشکر کردم،اظهار داشت: با توجه به سابقه رفاقتی که با خاتمی داشتم روز دوم ریاست جمهوری ایشان در دیداری به او گفتم آقای خاتمی می‌خواستی یا نمی‌خواستی، دانسته یا نادانسته به تارخ پیوستی و در تارخ پادشاهان و رییس جمهورها ماندگارند،‌ حتی نخست وزیران ماندگار نیستند و تنها یک امیرکبیر به عنوان نخست وزیر ماندگار شد.حال که در تاریخ ماندگار هستی کاری کن که خوب بمانی که ایشان سوال کرد چه باید کرد؟ پاسخ دادم زیر عبای آقا سید علی آقا (مقام معظم رهبری) می‌روی و بیرون نمی‌آیی؛ در مقابل رهبری نایست چون اعتبار ریاست جمهوری در ایران از رای مردم شروع می‌شود و با تنفیذ رهبری واقعیت پیدا می‌کند. قانون ما این است بنابراین تا رهبری تنفیذ نکند یک ساعت هم رییس جمهور نمی‌تواند در پاستور باشد.

رفیق دوست تاکید کرد: خاتمی در دوران ریاست جمهوری خود تا آنجایی که توانست حریم را نگه داشت. خاتمی آدم خوبی است و من قبولش دارم.

وی درباره انتخابات سال ۸۸ گفت: در آن انتخابات تخلف نبود و آنچه باعث شد رای یک مرتبه میلیونی بالا برود کار غلط احمدی ‌نژاد مبنی بر توزیع پول در بین مردم بود که رای دهند و از روز اول با آن مخالف بودم. و این موارد تقلب نیست.

رفیق دوست درپاسخ به اینکه آیا خرید رای و وعده دورغین تخلف محسوب نمی‌شود؟گفت: تخلف نیست چون قانونا نمی‌توانند با آن کاری کنند و دیگر اقدامی که شد این بود که از قول آقا گفتند که ایشان طرفدار احمدی‌نژاد هستند،این‌ها باعث شد رای‌ها بالا برود.

وی ادامه داد: تقلب صورت نگرفت و رای ها را عوض نکردند اما برخی گفتند رای موسوی در صندوق ۲۴ میلیون است و این دروغ بود که به سید گفتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین