کد خبر: ۱۹۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
میلیون‌ها انسان روزانه در سراسر دنیا به هم پیام می‌فرستند اما چند نفر از این افراد می‌دانند که پس از فرستادن پیام چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا شخص ثالثی در آن‌ها دخالت می‌کند؟ حقیقت این است که ما در عصر نظارت و ثبت داده‌ها زندگی می‌کنیم و آژانس‌ها و سازمان‌ها اغلب خواستار دسترسی به ارتباطات خصوصی هستند.
 میلیون‌ها انسان روزانه در سراسر دنیا به هم پیام می‌فرستند اما چند نفر از این افراد می‌دانند که پس از فرستادن پیام چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا شخص ثالثی در آن‌ها دخالت می‌کند؟ حقیقت این است که ما در عصر نظارت و ثبت داده‌ها زندگی می‌کنیم و آژانس‌ها و سازمان‌ها اغلب خواستار دسترسی به ارتباطات خصوصی هستند.

حتی در این زمینه تلاش‌هایی هم از سوی CIA و FBI صورت گرفته است. چنین اتفاقاتی برای بعضی از افراد ایجاد نگرانی می‌کند و برای مقابله با این مسئله برنامه‌های پیام‌رسانی امن به مرحله‌ی ظهور رسیده‌اند. این برنامه‌ها سعی بر این دارند که با راه‌اندازی سرویس‌های رمزنگاری اِندتواِند، حریم خصوصی شما را حفظ کنند.

رمزنگاری اندتواند (End To End) یعنی کمپانی‌ای که به شما سرویس ارائه می‌دهد، هیچ کپی‌ای از پیام‌هایی که از طریق سرویس آن‌ها ارسال می‌کنید را نگه نمی‌دارد یعنی فقط فردی که پیام را برایش ارسال می‌کنید به آن دسترسی دارد و دیگر هیچ شخص سومی، دولت و دیگر دولوپرها به آن دسترسی ندارند. بنابراین اگر امنیت و محرمانه بودن پیام‌هایتان برایتان مهم است در ادامه‌ی این پست با دیجی رو همراه باشید چراکه بهترین پیام‌رسان‌های رمزنگاری‌شده برای اندروید و آی‌اواس را در ادامه به شما معرفی کردیم. دانلود این برنامه‌ها امن بوده و حداکثر امنیت را برای اطلاعات شما فراهم می‌آورند.

توجه داشته باشید که این لیست به ترتیب اولویت مشخص نشده و شما بر اساس ترجیح و نیازتان می‌توانید از هرکدام از این برنامه‌ها استفاده کنید.

1_ Signal Private Messenger
پیام‌رسان سیگنال یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌های در دسترس اندروید و آی‌اواس است. این پیام‌رسان از یک رمزنگاری اندتواند پیشرفته برای تأمین امنیت کاربران استفاده می‌کند. سیگنال کاملاً رایگان بوده و استفاده از آن راحت است. بهترین نکته‌ی برنامه این است که به‌صورت اپن سورس ارائه می‌شود و از این‌ رو متخصصان می‌توانند آزادانه برنامه را برای یافتن نقص‌های احتمالی بازبینی کنند.

این پیام‌رسان از ویژگی‌های دیگری همچون تماس صوتی به‌شدت رمزنگاری‌شده، چت‌های گروهی، انتقال فایل و قابلیت آرشیو کردن برخوردار می‌باشد و هیچ‌کدام از این‌ها به پین کد یا دیگر اعتبارات برای ورود احتیاج ندارند. همچنین قابلیت تخریب خودکار پیام‌ها پس از زمانی مشخص وجود دارد. علاوه بر این با پلاگین جدید مخصوص کروم این برنامه، می‌توانید از آن بر روی سیستم کامپیوتری خود هم بهره ببرید.

2_ Whats App
واتس اپ یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و امن برای کاربران اندرویدی و آیفونی است که مورد اعتماد بیش از 1 میلیارد کاربر است. این برنامه در سال 2014 امکان رمزنگاری اندتواند را هم برای کاربرانش فراهم آورد. احتمالاً با این برنامه آشنایی دارید اما برای آن‌ها که آشنایی زیادی ندارند از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این برنامه می‌توانیم توانایی ارسال پیام صوتی، عکس، ویدیو، گیف، تماس ویدیویی، چت‌های گروهی، به اشتراک‌گذاری لوکیشن و غیره را نام ببریم.

رابط کاربری این برنامه نیز بسیار آسان و کاربرپسند است. با ویژگی Whats App web می‌توانید از طریق مرورگرتان هم به دریافت و ارسال پیام بپردازید. دانلود این برنامه رایگان بوده و هیچ تبلیغاتی ندارد.

3_ Telegram
کمتر کسی وجود دارد که امروزه در ایران از این پیام‌رسان چیزی نداند چراکه این روزها تلگرام یکی از برنامه‌های ثابت هر گوشی لمسی‌ای در ایران است. این برنامه امنیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم می‌آورد و هرگز به شخص ثالثی اجازه‌ی دسترسی به دیتای کاربران را نمی‌دهد. با فعال کردن گزینه‌ی Secret chat کاربران می‌توانند پیام‌هایی که اتوماتیک نابود می‌شوند را برای یکدیگر ارسال کنند و همچنین شما می‌توانید زمان از بین رفتن اکانتتان را هم تعیین کنید. با استفاده از تلگرام شما به‌آسانی می‌توانید پیام‌هایتان را بر روی دیوایس‌های مختلف همگام‌سازی کنید. این برنامه تمام ویژگی‌های ضروری ازجمله فرستادن فایل‌های رسانه‌ای، ویدیو، داکیومنت در انواع مختلف (Doc,Mp3,Zip…) و یا تنظیم بات برای تسک‌های مختلف را دارا می‌باشد. دانلود این برنامه رایگان بوده و هیچ تبلیغاتی را هم به همراه ندارد.

4_ Threema
با بیش از 1 میلیون دانلود، Threema یکی از معتمدترین پیام‌رسان‌های امن برای اندروید، آی‌اواس و ویندوزفون است. این برنامه پولی است که هزینه‌ی آن 2.99 دلار آمریکاست. این اپ تمام ویژگی‌های لازم که دیتای شما را دور از دسترس دولت، سازمان‌ها و هکرها نگه می‌دارد را دارد. برای ثبت‌نام در این برنامه به ایمیل یا شماره تلفن احتیاجی نیست و برای هرکس Threema ID منحصربه‌فردی ایجاد می‌کنند. علاوه بر پیام‌های متنی، Threema برای تماس‌های صوتی، چت‌های گروهی، فایل‌ها و حتی استاتوس‌ها رمزنگاری اندتواند دارد. پیام‌هایی که از طریق برنامه فرستاده می‌شوند پس‌ازاینکه به دست کاربر رسیدند فورا از سرور دیلیت می‌شوند. این برنامه اپن سورس بوده و امکان استفاده از آن بر روی دسکتاپ هم موجود می‌باشد.

5_ Wickr Me
Wickr Me یکی دیگر از پیام‌رسان‌های امن تحسین‌برانگیز برای اندروید و آیفون است. این اپ با رمزنگاری اندتواند تمام پیام‌ها را رمزنگاری می‌کند. شما می‌توانید پیام‌های خصوصی، تخریب خودکار، عکس، ویدیو و پیام صوتی برای دیگران ارسال کنید. این برنامه برای ثبت‌نام به ایمیل و شماره تلفن احتیاج نداشته و کاملاً بدون تبلیغ و رایگان در دسترس عموم قرار دارد.

6_ Silence
این برنامه که با نام SMS Secure شناخته می‌شود، درواقع برنامه‌ای برای ارسال اس‌ام‌اس است که از تکنولوژی رمزنگاری اندتواند بهره‌مند می‌باشد این برنامه به ثبت‌نام یا اینترنت احتیاج نداشته و کاملاً رایگان و اپن سورس در دسترس قرار دارد.

7_ Viber
وایبر هم مانند واتس اپ و تلگرام احتمالاً برایتان نامی شناخته‌شده است. این برنامه که در ابتدا برای کاربران آیفونی طراحی‌شده بود بسیار شبیه به نرم‌افزار اسکایپ است. وایبر اولین بار در سال 2011 برای اندروید هم در دسترس قرار گرفت و بعد هم نسخه‌ی دیگری از آن برای بلک‌بری و ویندوزفون طراحی شد. در آخرین تکنولوژی رمزنگاری خود، وایبر رمزنگاری اندتواند را برای تمام پلتفرم‌ها فراهم آورده است. نکته‌ی منحصربه‌فرد وایبر این است که از یک سیستم کدگذاری رنگی برای نشان دادن میزان محافظت از یک گفت‌وگو استفاده می‌کند. خاکستری یعنی ارتباطات رمزنگاری‌شده است، سبز یعنی ارتباط رمزنگاری شد با یک مخاطب قابل‌اعتماد و قرمز یعنی یک مشکلی در تائید اعتبار وجود دارد. علاوه بر پیام‌رسانی امن، وایبر امکان بازی، دنبال کردن اکانت‌های عمومی، به اشتراک‌گذاری مخاطبین و فایل، نشان دادن لوکیشن و غیره را برای شما به ارمغان می‌آورد. وایبر بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر دنیا داشته و دانلود آن رایگان است.

8_ Dust
این اپلیکیشن با امنیت کامل ساخته‌شده. Dust قبلاً با نام Cyber-Dust شناخته می‌شد. این برنامه به‌شدت رمزنگاری‌شده و بهره‌مند از سیستم اندتواند است. با استفاده از این برنامه حتی می‌توانید تنظیم کنید که پیام‌هایتان پس از خوانده شدن فورا از بین بروند. نکته‌ی دیگر این است که در این برنامه امکان گرفتن اسکرین شات از پیام‌ها وجود ندارد، برنامه به‌طور خودکار این موضوع را تشخیص داده و به شما اطلاع می‌دهد. این برنامه یک پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی است که به شما اجازه می‌دهد دیگران را فالوو کرده، پیام، استیکر، لینک، ویدیو و چیزهای دیگر هم ارسال کنید. این برنامه به‌صورت رایگان برای دانلود قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین