|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۹۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
روزنامه الشرق الاوسط از دسترسی به نامه‌های خلیفه خودخوانده داعش که برای فرماندهانش در لیبی ارسال کرده بود، خبر داد.
 روزنامه الشرق الاوسط از دسترسی به نامه‌های خلیفه خودخوانده داعش که برای فرماندهانش در لیبی ارسال کرده بود، خبر داد.

منابع رسانه‌ای از دستیابی به برخی اسناد در مقرهای تکفیری‌های داعش در لیبی و از جمله نامه‌های خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی به فرماندهانش در این کشور خبر دادند.

روزنامه سعودی چاپ لندن «الشرق الاوسط» در این‌باره نوشت: نامه‌های «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش به سرکرده‌های این گروه تروریستی در لیبی، در سال گذشته نشان می‌دهد که وی تلاش داشت تا خسارات و ناکامی‌های داعش در عراق و سوریه را توجیه و جبران کند و به همین دلیل دستوراتی درباره استفاده از جنوب لیبی با مناطق ناهموار گسترده به نیروهایش داده بود.

بر اساس این گزارش، وی از سرکرده‌های داعش در لیبی خواسته بود که از جنوب لیبی به عنوان مکانی برای جمع‌آوری داعشی‌های فراری از مشرق استفاده کنند تا در نهایت، این بار مصر، تونس و الجزائر را هدف قرار دهند.

الشرق الاوسط نوشت که به برخی اسناد موجود در مقرهای داعش در مناطق مختلف لیبی از جمله نامه‌های البغدادی به 13 معاون ارشدش در لیبی دست یافته که تاریخی برخی از آنها به اواخر سال گذشته میلادی باز می‌گردد و جدیدترین نامه آن مربوط به چند هفته پیش است. این اسناد نزد برخی از طرف‌های مسئول لیبیایی محفوظ است.

بنا بر این گزارش، البغدادی در یکی از این نامه‌های شکست‌های داعش در عراق و سوریه را توجیه می‌کند و آن را جنگی می شمارد که تغییراتی را در جهان، تحمیل کرد و از معاونانش می‌خواهد تا با تمرکز بر جنوب لیبی و جمع کردن داعشی‌های فراری، این شکست‌ها را جبران کنند.

وی در ادامه می‌نویسد: «میدان نبرد بعدی، لیبی است...و از آنجا ما پرچممان را در مصر، تونس و الجزائر بر می افرازیم.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین