|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: عربستانی‌ها در صدد سوء استفاده از فوتبال برای دست یابی به اهداف سیاسی هستند که تصمیم هیئت رئیسه AFC جلوی زیاده خواهی آن‌ها را می‌گیرد.
 عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: عربستانی‌ها در صدد سوء استفاده از فوتبال برای دست یابی به اهداف سیاسی هستند که تصمیم هیئت رئیسه AFC جلوی زیاده خواهی آن‌ها را می‌گیرد.

محمد صادق درودگر درباره رای هیئت رئیسه AFC نسبت به برگزاری تمام بازی های زیرنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رفت و برگشت و لغو میزبانی در کشور ثالث اظهار کرد: باید اقدام فدراسیون فوتبال برای جلب نظر مسئولان AFC و لغو میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در کشور ثالث را به تمام اهالی فوتبال تبریک بگویم. به نظر من حرکت خوبی انجام شد که می تواند حق تیم های ایرانی را به آن ها بازگرداند.

او ادامه داد: این امر جلوی زیاده خواهی تیم های عربستانی و اماراتی را می گرید و به هیچ وجه نبایست با آن ها سازش کرد. برگزاری بازی در زمین بی طرف با حیثیت ملی ایرانی ها ارتباط دارد. زمانیکه کشور ما از لحاظ امنیتی در وضعیتی قرار دارد که عراق و سوریه بازی های خود را در ایران برگزار می کنند و تیم های بزرگ آسیا بدون هیچ مشکلی به ایران می آیند دلیلی وجود ندارد عربستان و امارات بهانه بگیرند و از حضور در کشورمان خودداری کنند.

درودگر خاطرنشان کرد: درحالیکه در تمام دنیا فوتبال از سیاست جدا است اما عربستان و امارات دنبال سوء استفاده از فوتبال برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هستند که خوشبختانه هیئت رئیسه AFC پس از 2 سال تصمیم گرفت مقابل آن ها قرار بگیرد و قانون بازی در کشور ثالث را لغو کند. البته به نظر من تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی بین تیم های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف از همان ابتدا هم اشتباه بود و سبب شد فوتبال ایران و حتی کنفدراسیون فوتبال قاره از دست یابی به منابع مالی محروم شوند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درمورد بحث دریافت غرامت از تیم های عربستانی گفت: اکنون که AFC تصمیم گرفته است بازی تیم های ایرانی و عربستانی به صورت رفت و برگشت برگزار شود باید فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه ها هم بحث دریافت غرامت از تیم های عربستانی و AFC را به شکل ویژه ای پیگیری کنند و مطمئن باشید نهادهای بین المللی به ایران حق می دهند. پرسپولیس به دلیل میزبانی از الهلال در کشور بی طرف، فرصت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد که این امر از لحاظ مالی آسیب زیادی به نماینده کشورمان وارد کرد.

اگر پرسپولیس به قهرمانی آسیا می رسید می توانست جایزه نقدی خوبی دریافت کند که میزبانی از الهلال در عمان سبب شد چنین شانسی را از دست دهد. سایر نمایندگان کشورمان هم در 2 سال اخیر هزینه زیادی را به دلیل میزبانی از عربستانی ها در عمان و قطر پرداخت کرده اند و اکنون باید غرامت چنین امری را دریافت کنند.

او ادامه داد: همانگونه که باشگاه ریزه اسپور در پرونده شکایت از مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس موفق شد برای دریافت غرامت 780 هزار دلاری، حکم بگیرد پرسپولیس و سایر تیم های ایرانی هم می توانند از عربستان غرامت بگیرند. تنها این موضوع نیاز به پیگیری دارد. تا جایی که اطلاع دارم دادگاه CAS هم اعلام کرده است کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون عربستان باید به فدراسیون و تیم های ایرانی غرامت دهند.

درودگر درباره ضمانت اجرایی رای هیئت رئیسه AFC و تهدید عربستانی ها مبنی بر کناره گیری از لیگ قهرمانان آسیا گفت: رای هیئت رئیسه AFC ضمانت اجرایی دارد و تیم های عربستانی هم تنها ادعای کناره گیری از لیگ قهرمانان آسیا را مطرح کرده اند. شک نکنید اگر AFC مقابل آن ها ایستادگی کند مجبور می شوند برای برگزاری بازی هایشان به ایران سفر کنند.

او درمورد قرار نگرفتن نام ایران در بیانیه هیئت رئیسه AFC تصریح کرد: مصوبه هیئت رئیسه برای تمام کشورها لازم الاجراست. از طرفی فدراسیون فوتبال ایران بارها از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده است با درنظر گرفتن امنیت کشورمان رای برگزاری بازی در کشور ثالث را لغو کند. مصوبه هیئت رئیسه قانونی است که باید تمام کشورهای عضو AFC از آن تبعیت کنند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران درباره احتمال بهانه گیری عربستان و امارات با توجه به رفتارهای برخی تماشاگرنماهای کشورمان اظهار کرد: در ماه های اخیر به هیچ وجه اتفاق ناهنجاری از تماشاگران کشورمان ندیده ایم. البته باید فرهنگ سازی روی سکوها انجام شود تا تماشاگرنماها هم به شکلی رفتار نکنند که به تمام هواداران ضربه بزند. مردم ایران فوتبال روز دنیا را نگاه می کنند و روش های حمایت هواداران تیم های بزرگ اروپایی را هم یاد می گیرند. با اینحال باید اقتدار فوتبال ایران در عرصه های بین المللی حفظ شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین