کد خبر: ۱۹۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
چین قصد دارد با هدف حمایت از اسد دو واحد از نیرو‌های عملیات ویژه خود تحت عنوان «ببر‌های سیبری» و «ببر‌های شب» را به سوریه اعزام کند.
 چین قصد دارد با هدف حمایت از اسد دو واحد از نیرو‌های عملیات ویژه خود تحت عنوان «ببر‌های سیبری» و «ببر‌های شب» را به سوریه اعزام کند.

به گزارش وبسایت «میدل ایست مانیتور»، بر اساس منابع آگاه، این اقدام در پی افزایش نگرانی های پکن در خصوص حضور عناصر تروریستی وابسته به داعش در منطقه ترکستان شرقی در چین صورت می گیرد.

ترکستان شرقی بخشی از منطقه ترکستان در ایالت سینکیانگ چین است. عناصر افراطی ساکن این منطقه از گروه تروریستی داعش در جنگ علیه بشار اسد حمایت های زیادی کردند.

هفته گذشته «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، در ملاقاتی با مشاور رئیس جمهور سوریه از تلاش های این کشور برای مبارزه با عناصر افراطی اعزامی از ناحیه ترکستان شرقی تشکر و قدردانی کرد. دولت سوریه اعلام کرده است حدود 5 هزار تروریست از منطقه ترکستان شرقی به طور غیرقانونی از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شدند.

براساس اعلام منابع آگاه وزارت دفاع چین قصد دارد دو واحد از نیروهای عملیات ویژه خود را تحت عنوان «ببرهای سیبری» و «ببرهای شب» برای کمک به دولت بشار اسد به سوریه اعزام کند.

این نخستین بار نیست که نیروهای چینی به سوریه اعزام می شوند. در سال 2015 نیز دولت سوریه مجوز ورود 5 هزار سرباز چینی را به عنوان نیروهای متحد خود صادر و در منطقه غربی لاذقیه مستقر کرد. علاوه بر تجهیزات نظامی دریایی و هوایی، مشاوران نظامی چینی نیز در میان نیروهای اعزامی به سوریه بودند.

چین یکی از پنج قدرت بزرگ شورای امنیت سازمان ملل است که حق وتو دارد و همراه با روسیه از قدرت خود برای حفظ منافع دولت سوریه در سازمان ملل استفاده کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین