|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
رئیس کل دادگستری استان تهران:
کد خبر: ۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اجرای قانون خوب مهم‌تر از تصویب آن است؛ قضات با فرهنگ و ادبیات و شیوه‌های مطرح شده در خصوص دادرسی اطفال که در قانون جدید مجازات آمده به خوبی آشنا شوند.
تدبیر و امیدسیدعلیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی نوآوری‌های مقنن در قانون، مجازات اسلامی برای کودکان و نوجوانان معارض با قانون، اظهار داشت: با توجه به این کار شما با انسان است، شناخت ابعاد مختلف جسمی، روحی و عاطفی انسان به شما کمک می‌کند تا تصمیمتان از جامعیت و اثرگذاری بیشتری برخودار باشد لذا وسعت مطالعات شما در این خصوص منجر به تصمیمات عالمانه، واقع‌بینانه و مدبرانه می‌شود.

وی ادامه داد: قضات مرتبط با موضوعات اطفال توجه دارند که غالبا باید نقش طبیب را برای  اصلاح و بازسازی شخصیت آنها ایفا کنند لذا توفیق در این امر مستلزم آگاهی، حوصله، مشورت، خلاقیت و به روز بودن اطلاعات همکاران در این حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به قانون جدید مجازات اسلامی گفت: از این قانون و مخصوصا تغییرات و نوآوری‌های آن در حوزه اطفال و نوجوانان به خوبی درمی‌یابیم که باید همزمان با تحولات اجتماعی، خود را به روزرسانی کرده و همیشه و همه وقت با حفظ اصول به دنبال شیوه‌های جدید و نسخه‌های بدیع برای برون رفت از مشکلات و درمان دردهای جامعه باشیم. محصور شدن در قوانین و روش‌های معمول، آسیب و افت کار ما خواهد بود. بدیهی است ما هیچ محدودیتی نداریم تا از تجارب بشری و شیوه‌های موفق تجربه شده در سایر جوامع استفاده کنیم.

آوایی ادامه داد: ما بر این باور هستیم که آرا و نوآوری‌های قضات، یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت حقوق در جوامع بشری است زیرا  هیچ شخص و گروهی به اندازه آنان نمی‌تواند واقع‌بینانه و با دید کارشناسی در جهت رفع تنگناهای حقوقی جامعه ارائه راه کند. به همین دلیل قضات را دعوت به خودباوری بیشتر و ارائه راه‌های نو برای به روز شدن هرچه بیشتر قوانین می‌کنم. شما احتمالا به یاد دارید در چندین سال قبل که برخی همکاران ارجمند قضائی مبادرت به صدور برخی آراء درخصوص اطفال و نوجوانان کردند با استعجاب و گاهی استهزاء برخی مواجه شدند اما گذر زمان ثابت کرد مشی و شیوه این دوستان واقع‌بینانه و عالمانه بوده است.

وی افزود: تصویب قوانین خوب، قدم بزرگی است اما اجرای آن مهم‌تر است، از همکاران دعوت می‌کنم با فرهنگ و ادبیات و شیوه‌های مطرح شده در خصوص دادرسی اطفال که در قانون جدید مجازات آمده به خوبی آشنا شده و نگاه و ادبیات و شیوه تصمیم‌گیری در خصوص آنها تغییر یابد. همان‌طور که می‌دانید و تجربه کرده‌اید، گاهی اوقات یک برخورد یا یک رأی، سرنوشت افراد و خصوصا اطفال و نوجوانان را تغییر داده و مسیر زندگی آنها و خانواده‌هایشان را دگرگون می‌کند. لذا از همه شما خواهش می‌کنم مراقبت کنید تا با برخوردهای متین و موقر و عالمانه شما و آرای حکیمانه‌تان، سرنوشت افراد به خوبی رقم بخورد و به دلیل کم‌توجهی شما جماعتی به بیراهه نروند و نابود نشوند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین