|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
هجمه بعدی به جهانگیری پس از اظهاراتش در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بود . معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه با ابراز تاسف از اينكه بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌هاي مسكن مهر بوده است از وزير راه و شهرسازي خواست تا با دقت اين موضوع كه چرا خانه‌هاي نوساز تا اين حد آسيب‌پذير بوده‌اند را بررسي كند.
باز هم دلواپسان ناکام شدند. البته ‌این ناکامی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک عادت برای آنها شده است، چرا که دیگر در مقابل ناکام‌کننده‌های خود سخنی نمی‌گویند و مدتی سکوت می‌کنند تا سوژه دیگری پیدا کنند و به داستان سرایی بپردازند! جدیدترین سوژه دلواپسان کفش‌های معاون اول رئیس‌جمهور بود؛ همان معاون اولی که پس از وقوع زلزله در غرب کشور بلافاصله پیگیری‌ها را آغاز کرد و با استانداران استان‌های آسیب دیده در تماس دائمی بود. اما ظاهرا دلواپسان قصدی برای مشاهده‌ این تلاش‌ها نداشتند و به‌جای تقدیر از جهانگیری هجمه به او را آغاز کردند. جهانگیری از مردان سازندگی و معتمدان آیت‌ا... هاشمی بود. بنابراین به‌خوبی با لزوم سازندگی آشناست، پس پربیراه نیست اگر زمان را برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده از دست نداد. اهداف هجمه به جهانگیری هم واضح است که در وهله نخست تضعیف دولت و پس از آن تخریب چهره جهانگیری است تا اگر در انتخابات 1400 کاندیدا شد بتوانند از تخریب‌های امروز علیه او استفاده کنند.

گام نخست: توئیت اشتباه

نخستین هجمه به جهانگیری از سوی فاطمه رهبر، نماینده سابق مجلس و عضو حزب موتلفه بود. وی در مطلبی به نقل قولی از بازوند استاندار کرمانشاه اشاره کرده و نوشته بود: «بازوند استاندار کرمانشاه گفته شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس‌جمهور هستیم، فردا پیگیر می‌شیم.» وی سپس نوشته است: «دوستانی که انگشتاشون بنفش بود حالا کجایید؟» این ادعا خیلی زود تکذیب شد، چرا که بسیار ناشیانه و دروغ بودن آن واضح بود. البته به نوشته ایلنا؛ فاطمه رهبر هم برای انتشار این مطلب عذرخواهی کرد و نوشت: «توئیت منتسب به بنده درباره مکالمه جناب جهانگیری و استاندار کرمانشاه، اشتباه ادمین صفحه توئیتر بنده بوده و منبع اصلی این توئیت، توئیتر شخص دیگری بوده که ادمین بنده اشتباها این مطلب را از صفحه شخص مذکور برداشته و منتشر کرده است. عامل اصلی جریان‌دهی به ‌این موضوع کانال معاند و شناخته ‌شده «آمدنیوز» است که با اهداف مشخص به‌دنبال انتشار چنین مطلبی بوده است. پلیس فتا هم در حال پیگیری جهت شناسایی عامل اصلی انتشار چنین مطلب کذبی است و ان‌شاءا... با پیگیری کارشناسان پلیس فتا با عامل یا عوامل انتشار چنین اخبار نادرست و مخربی برخورد خواهد شد. بنده به هر حال در مقابل چنین اشتباه غیرعمدی احساس مسئولیت می‌کنم و از دولت و به‌خصوص شخص جناب دکتر جهانگیری معذرت‌خواهی می‌کنم.»

گام دوم: تقاص انتقاد

هجمه بعدی به جهانگیری پس از اظهاراتش در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بود . معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه با ابراز تاسف از اينكه بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌هاي مسكن مهر بوده است از وزير راه و شهرسازي خواست تا با دقت اين موضوع كه چرا خانه‌هاي نوساز تا اين حد آسيب‌پذير بوده‌اند را بررسي كند. دو کلمه «مسکن» و «مهر» فاز دوم هجمه به معاون اول را رقم زد. دلواپسان که سال‌ها به ساخت مسکن مهر از سوی دولت احمدی‌نژاد برای افراد فاقد مسکن افتخار می‌کردند و آن را برتری آن دولت بر دولت‌های قبل از خود می‌دانستند اکنون چاره‌ای جز هجمه به جهانگیری نداشتند. البته برخی اظهارات درباره جهانگیری را باید از زاویه دیگر ارزیابی کرد مانند سردار وحید حقانیان به‌خاطر اظهارات جهانگیری درباره مسکن مهر مناطق زلزله‌زده غرب کشور: «خدا لعنت کند معاون اول رئیس‌جمهور آقای جهانگیری را اولین تخم لق سیاسی را ایشان گذاشت!» حقانیان البته بعدتر توضیح داد که ‌این اظهارات عمومی نبوده است. علی نیکزاد وزیر مسکن دولت احمدی‌نژاد هم به گفتن این جملات خطاب به معاون اول روحانی بسنده کرد که «اگر بازسازی مسکن‌های روستایی در دولت‌های نهم و دهم نبود قطعا تلفات زلزله بیش از این میزان می‌بود».

گام سوم: کفش جهانگیری

آخرین همجه قابل تامل‌تر است. دلواپسان که چشم خود را بر تلاش شبانه‌روزی دولت در مناظق زلزله‌زده بسته‌اند، نگاهشان را به پا و کفش‌های جهانگیری دوختند. دلواپسان که بیشتر در کار خراب کردن و نه ساختن هستند اطلاع نداشتند که فرصت کم و برنامه‌های زیاد برای عمران و آبادی به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده سبب می‌شود که برخی موضوعات فراموش شود که‌ این موضوع نه تنها عیب نیست بلکه نشانگر تعهد در پاسخ به مطالبات است، مانند جهانگیری که برای پیگیری وضعیت زلزله‌زدگان به سرپل ذهاب رفت و طی این سفر به چادری وارد شد که یک زلزله‌زده در آن بستری شده بود. جهانگیری فراموش کرد کفش خود را در بیاورد و همین موضوع سبب انتقادات دلواپسان شد، به نحوی که مشرق نوشت: «بلاشک این روحیه اشرافی برخی مسئولان که در بین چندین محافظ بین مردم مصیبت زده حاضر می‌شوند، هیچ‌گاه از ذهن مردم مستضعف رنج کشیده خارج نمی‌شود» یا الف نوشت: «حمید رسایی این رفتار را نشانه روحیه اشرافی در دولتمردان دانست» اما حقیقت این واکنش‌ها جز اشرافی‌گری است و باید اذعان داشت تنها برای فراموش شدن اقدامات توخالی دولت احمدی‌نژاد در رسیدگی به محرومان و زیر سوال بردن توجه دولت روحانی به زلزله‌زدگان است.

گام چهارم: ضدحال به دلواپسان

اسحاق جهانگیری از جمله دولتمردانی است که اهل هیاهو نیست. بنابراین وقتی از برنامه دلواپسان برای تخریب دولت مطلع شد در اینستاگرامش نوشت: «به‌واسطه فشردگی برنامه‌ها، تراکم جمعیت و البته به دلیل اصرار زیاد یکی از هموطنان عزیزمان برای عیادت از همسر بیمارشان که حضور در کنار بستر مریض را ناگزیر کرد به هنگام بازدید از چادر محل سکونت ایشان سهل انگاری اتفاق افتاد. ضمن ابراز تاسف از این موضوع، فرماندار محترم سرپل ذهاب نیز مراتب عذرخواهی‌ام را امشب به‌این هموطن گرامی و خانواده محترمشان ابلاغ کردند. امیدوارم وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همان‌گونه که در مسیر بازگشت از کرمانشاه از ایشان خواسته‌ام، در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به وضعیت بیماری همسر محترم ایشان اقدام فرمایند.»

منبع:آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین