|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
»
کد خبر: ۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
یدبان حقوق بشر ضمن محکوم کردن تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری و آواره شدن ساکنین آنها این امر را مصداق جنایات جنگی دانست.
سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی باید فورا به تخریب غیرقانونی خانه‌ها و دیگر سازه‌ها در مناطق اشغالی فلسطین پایان دهد. 

آخرین مجموعه از تخریب‌های خانه‌های فلسطینی‌ها منجر به بی‌خانمانی 79 فلسطینی از 19 آگوست 2013 تاکنون شده است. تخریب خانه‌ها و دیگر انواع تأسیسات که فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند جوامع خود را ترک کنند به مثابه انتقال اجباری ساکنین یک منطقه اشغالی بوده و یک جنایت جنگی محسوب می‌شود. 

دیدبان حقوق بشر تخریب‌های روز 19 آگوست که منجر به بی‌خانمانی 39 فلسطینی شامل 18 کودک در شرق بیت‌المقدس شد را ثبت کرده است. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه تخریب‌‌های دیگری را در شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری در 20 و 21 آگوست ثبت کردند. در این رویدادها 40 نفر شامل 20 کودک آواره شدند. 

مقامات اسرائیلی به این بهانه که این خانه‌ها به صورت "غیرقانونی" و بدون اخذ مجوز ساخته شده‌اند آنها را ویران می‌کنند. با این حال مقامات اسرائیلی زمین‌ها را به گونه‌ای تفکیک کرده‌اند که تبعیضی غیرقانونی علیه فلسطینی‌ها محسوب می‌شود. 

مقامات اسرائیلی 13 درصد از بیت‌المقدس شرقی را برای ساخت و ساز فلسطینی‌ها اختصاص داده‌اند حال آنکه 35 درصد را به شهرک‌سازی‌ها اختصاص داده‌اند. این در حالی است که مقامات اسرائیلی در عمل تنها اجازه ساخت و ساز در یک درصد اراضی کرانه باختری یعنی "منطقه سی" که تحت کنترل شدید اسرائیل است را به فلسطینی‌ها می‌دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین