کد خبر: ۱۸۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
خداکرمی افزود: از لحاظ قانونی نیز این نوع تبلیغات مغایرت قانونی دارد و راهنمایی و رانندگی و سایر قوانین، این شکل تبلیغات را غیرقانونی دانسته است. به نظر می‌رسد باید بر اساس استانداردهای روز دنیا تنها پشت اتوبوس‌ها و بدنه زیر پنجره‌ها را به تبلیغات اختصاص دهیم تا مردم هم لذت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را بچشند.
یک عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها هم صبح و هم شب مانع دید مسافران است.

ناهید خداکرمی  در پاسخ به این پرسش که رئیس سازمان زیباسازی عنوان کرده «تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها، مانع دید مسافران در روز نمی‌شود و برای اصلاح دید مسافران در شب نیز اصلاحاتی انجام خواهد شد»، اظهار کرد: من خودم بی‌آرتی‌سوارم و اغلب از خط بی‌آرتی‌ ولیعصر استفاده می‌کنم و سعی کردم بیشتر از اتوبوس‌هایی استفاده کنم که روی بدنه آنها تبلیغات است تا از نزدیک با مشکلات مسافران در این اتوبوس‌ها آشنا شوم.

وی ادامه داد: در این اتوبوس‌ها، محیط‌ بیرونی تیره‌تر دیده می‌شود و برای همین، مسافران را به مرغی در قفس تشبیه کردم. با خانم‌های مسافر صحبت کردم و اغلب آنها گلایه داشتند و می‌گفتند این مسیر طولانی است و ما نمی‌توانیم به راحتی بیرون را ببینیم؛ مسافران مرد نیز همین نظر را داشتند. وقتی تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها در دنیا را نیز بررسی کردیم، متوجه شدیم پشت اتوبوس‌ها تماماً تبلیغات است و در کناره اتوبوس‌ها، پایین شیشه‌ها تبلیغات قرار دارد.

خداکرمی افزود: از لحاظ قانونی نیز این نوع تبلیغات مغایرت قانونی دارد و راهنمایی و رانندگی و سایر قوانین، این شکل تبلیغات را غیرقانونی دانسته است. به نظر می‌رسد باید بر اساس استانداردهای روز دنیا تنها پشت اتوبوس‌ها و بدنه زیر پنجره‌ها را به تبلیغات اختصاص دهیم تا مردم هم لذت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را بچشند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص نظرسنجی شهرداری از مسافران در خصوص تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها، گفت: به نظر من بهتر است به جای شهرداری، نهادهای دیگری، NGOها و یا سازمان‌های دیگر نظارتی نظرسنجی کنند که بتوان به این نظرسنجی استناد کرد؛ در صحبت‌هایی که من به عنوان مسافر از سایر مسافران پرس‌ و جو می‌کردم، اغلب با این نوع تبلیغات مخالف بودند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین