|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
چند هفته مانده به تکمیل اطلاعات سازمان ملل درباره شرکت‌هایی که در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، تل‌آویو و ترامپ در تلاشند تا از انتشار این داده‌ها جلوگیری به عمل آورند.
 چند هفته مانده به تکمیل اطلاعات سازمان ملل درباره شرکت‌هایی که در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، تل‌آویو و ترامپ در تلاشند تا از انتشار این داده‌ها جلوگیری به عمل آورند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درحالیکه اسرائیل تلاش می‌کند تا انتقادهای سازمان ملل از این رژیم را مسکوت کند، مقام‌ها می‌گویند موضوع انتشار لیست سیاه از این شرکت‌ها را به شدت جدی گرفته‌اند چرا که انتشار این لیست نتایج فاجعه‌باری در خروج این شرکت‌ها از اسرائیل و نگرانی دیگر شرکت‌هایی که در اندیشه حضور هستند و کاهش سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های اسراییلی خواهد داشت. تعدادی از شرکت‌های اصلی اسرائیلی و چند شرکت چندملیتی که در اسرائیل کار تجاری می‌کنند احتمالا در این لیست خواهند بود.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت:‌ ما هر کاری که می‌شود را برای متوقف کردن انتشار این لیست سیاه انجام می‌دهیم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل دستور داده بود تا این داده ها در مارس ۲۰۱۶ تکمیل شود و از زید رعد الحسین، رئیس شورای حقوق بشر این سازمان خواسته بود تا درباره پیامدهای شهرک سازی‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی تحقیقاتی به عمل آورد.

جامعه بین‌المللی شهرک سازی‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی را غیرقانونی می‌داند.

مقام های اسرائیلی می گویند حدود ۱۰۰ شرکت محلی که در کرانه باختری و قدس شرقی فعال هستند نامه‌های هشدار آمیز دریافت کرده‌اند مبنی براینکه در این لیست سیاه قرار دارند. بعلاوه، حدود ۵۰ شرکت بین‌المللی نیز که اکثرا اروپایی و آمریکایی هستند، این هشدارها را دریافت کرده اند.

یکی از مقام های اسرائیلی با اعلام اینکه هویت این کمپانی‌ها اعلام نشده، گفت: آنها شامل بانک‌های اسرائیلی، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های اتوبوس‌رانی و امنیتی و همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی هستند.

این فهرست در حالی قرار است منتشر شود که اسرائیل مدت هاست سازمان ملل را به خاطر اتهام زنی‌هایش درباره شهرک سازی‌ها زیر سوال برده است.

رهبران اسرائیلی و بسیاری از گروه‌های غیردولتی بر این باورند که برخی از بدترین نقض‌کنندگان حقوق بشر در جهان ونزوئلا، عربستان، کنگو و کوبا هستند.

برخی از دیپلمات‌های غربی می‌گویند داده‌هایی که قرار است منتشر شوند، می‌توانند نتایج مخربی را بر مسائل انسانی و تجاری بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین