|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
درگیری نیروهای امنیتی پاکستان با معترضان متحصن در پایتخت برای دومین روز متوالی ادامه یافت بدون دخالت ارتش در این درگیری‌ها به رغم درخواست دولت ادامه یافت.
 درگیری نیروهای امنیتی پاکستان با معترضان متحصن در پایتخت برای دومین روز متوالی ادامه یافت بدون دخالت ارتش در این درگیری‌ها به رغم درخواست دولت ادامه یافت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود درخواست دولت غیرنظامی برای حضور ارتش پاکستان برای فرونشاندن درگیری‌ها و بازگرداندن آرامش به اسلام آباد، اما ارتش وارد میدان نشد.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستان، در جریان درگیری های روز شنبه در منطقه فیض آباد اسلام آباد، پایتخت این کشور، دستکم شش تن کشته و ۱۹۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

تظاهرات معترضان امروز با حضور تعداد بیشتری از مردم برگزار شد. معترضان خشمگین اقدام به آتش زدن یک خودرو، سه موتور سیکلت و یک پست دیده‌بانی کردند

پلیس ضدشورش پاکستان و اعضای نیروی شبه‌نظامی در مناطق نزدیک به این تحصن مستقر هستند.

براساس گزارش‌ها مقام‌های ارتش پاکستان گفته‌اند که نیروهای ارتش "آمادگی کامل" دارد تا به دولت در متفرق کردن معترضین کمک کند، اما در عین حال و تلویحا از دولت در برخورد با این تظاهرکنندگان، انتقاد کرده است. به گفته مقامات ارتش دولت از ظرفیت کامل نیروهای پلیس برای برخورد با این افراد استفاده نکرده است.

معترضان - که در بزرگراه فیض آباد در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت، دست به تحصن زده‌اند - زاهد حمید، وزیر دادگستری، را به توهین به مقدسات متهم کرده‌اند و خواهان برکناری او هستند.

این اعتراضات به دعوت تشکلی تندرو به نام جنبش "لبیک یا رسول الله" انجام شده است و دامنه‌اش به شهرهای دیگر از جمله لاهور و کراچی نیز رسیده است.

این درحالیست که سخنگوی گروه افراطی موسوم به جنبش "لبیک محمد رسول الله" پاکستان روز شنبه اعلام کرد تا آخرین لحظه‌ای که بتوانیم به تحصن خود ادامه می دهیم.

همچنین دسترسی به رسانه های اجتماعی همچنان در پاکستان مسدود است و مردم نمی توانند از فیسبوک و توئیتر استفاده کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین